Bedankt voor je antwoord. Ik begreep echter van de coördinator dat zij voor het blok werden gezet met de nieuwe opleiding en daar dus geeneens keus in hadden! Ik begreep echter ook dat de surveillant er helemaal uit gaat. Dus vandaar dat ik me nu weer zit te verbazen dat ze er wel voor opleiden
Zie het als een proef periode van beide kanten. Je wordt in de basis opgeleid voor 3 kernopgaves, dat zijn de taken die de vrijwilliger heet meest doet op dit moment en waarvoor ze ingezet worden. Dat kan nu binnen een jaar afgerond worden en daardoor kun je in feite volledig aan de slag met de "core competence" van vrijwilligers (vandaag de dag). Bevalt het van beide kanten goed, en wil je meer? Prima, dan kun je doorgaan met de rest van de opgaves van N2 en de rang van surveillant bereiken. Wil en kan je daarna nog meer? Houd er namelijk ook rekening mee als je meer wilt men ook meer van je verwacht (uren, inzet, kennis, etc.) dan kan je in overleg doorstromen naar N3.
Dus worden alle nieuwe VP'ers N3? Nee. Worden alle nieuwe VP'ers N2? Nee. Krijg je meer kansen om jezelf te ontwikkelen en door te groeien in het politievak? Ja!
Wordt er afbreuk gedaan aan de eisen van de rang? Nee, men moet geschikt zijn (keuring) en de benodigde opleidingen hebben gevolgd en bewezen competenties (BVH, uren, ervaring, etc.) om te kunnen en mogen doorstromen.