0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.
@LifelinerNL Lifeliner NederlandDe voormalige Duitse traumaheli Christoph 23 is klaar voor zijn nieuwe rol als vijfde Nederlandse traumahelikopter. http://t.co/AGoisQAJW3
De helikopter is EC135P2+, dit is het grotere broertje van de andere heli's (EC135). Ik neem aan dat bij de indeling van deze heli wordt gekeken naar waarvoor hij uiteindelijk wordt gebruikt en dat is niet hetzelfde als de huidige traumahelikopters maar meer een vervoersfunctie (als vliegende ambulance) van de eilanden naar het vaste land. En hij is dus groter dan de andere heli's.. dus wordt de indeling sowieso wat anders ;-)
Compleet met MMT? Want het dichtsbijzijnde traumacentrum blijft gewoon UMC-Groningen.
Nee jongens, dit wordt GEEN traumaheli maar een ambulanceheli. Zie het als een gewone ambulance, maar dan eentje die vliegen kan.
Lifeliner Nederland @LifelinerNL 35 minuten geledenDe Friese helikopter zal het patientenvervoer van Defensie overnemen. Het is daarmee de vijfde operationele heli van de ANWB MAA.
Lifeliner Nederland @LifelinerNL 25 minuten geledenHet team op de zogenaamde 'ambulanceheli' zal bestaan uit verpleegkundige, navigator en piloot. Dat is een andere samenstelling dan een MMT.
Lifeliner Nederland @LifelinerNL 22 minuten geledenEen MMT bestaat uit een piloot, gespecialiseerde verpleegkundige (tevens navigator) en een arts (anesthesioloog of chirurg/traumatoloog).
Die registraties mogen inderdaad min of meer vrij gekozen worden, afhankelijk van beschikbaarheid en natuurlijk of de registratie aan de gestelde eisen voldoet. Zo krijgen doorgaans bijvoorbeeld alle nieuwe vliegtuigen van één bepaald type bij een luchtvaartmaatschappij opeenvolgende registraties, ondanks dat deze niet bepaald tegelijk binnenkomen, bijvoorbeeld bij de KLM: PH-BXA, PH-BXB, PH-BXC, etc.
De EC135P2+ is niet groter dan de andere types 135. Hij heeft alleen meer vermogen dan de voorgaande types en daardoor een hoger MTOW (maximaal gewicht).De EC145 is de grotere broer van de EC135 qua grootte