Ambulance helikopter RAV Fryslân

Auteur Topic: Ambulance helikopter RAV Fryslân  (gelezen 70042 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

TMD13

  • Verpleegkundige
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 49
Reactie #20 Gepost op: 29 mei 2015, 16:44:39
Citaat van: Tomyboy link=msg=1352980 date=1432878793
Die zijn van binnen even groot. Dat extra raam hebben de huidige Lifeliners ook gewoon

Aah oke.. ik heb inderdaad het even vergeleken dan heb ik mij vergist ;) Dank voor de uitleg


RoyLL3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 321
Reactie #21 Gepost op: 2 juni 2015, 19:47:18
Deze EC135P2+ is IFR, dan zouden de huidige Lifeliner piloten (mits die op deze kist ingezet gaan worden) bijscholing moeten volgen lijkt mij, gezien het feit ze nu VFR vliegen? En is er al bekend of deze heli in de nachtelijke uren gaat vliegen?


Koenie

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Reactie #22 Gepost op: 2 juni 2015, 22:07:13
Denk dat de kans groot is dat de huidige lifeliners ook richting P2+ gaan en dus iedereen IFR bijgeschoold zal worden op termijn.


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #23 Gepost op: 3 juni 2015, 10:12:01
Citaat van: RoyLL3 link=msg=1353687 date=1433267238
Deze EC135P2+ is IFR, dan zouden de huidige Lifeliner piloten (mits die op deze kist ingezet gaan worden) bijscholing moeten volgen lijkt mij, gezien het feit ze nu VFR vliegen? En is er al bekend of deze heli in de nachtelijke uren gaat vliegen?

Ik heb ergens gelezen in een document dat ze 24/7 inzetbaar gaan zijn. Kan het juiste document nu alleen even niet meer vinden, maar we zoeken door...


KarstLovers

  • Fotograaf Leerdam/Groesbeek
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 335
Reactie #24 Gepost op: 3 juni 2015, 15:29:08
Citaat van: RoyLL3 link=msg=1353687 date=1433267238
Deze EC135P2+ is IFR, dan zouden de huidige Lifeliner piloten (mits die op deze kist ingezet gaan worden) bijscholing moeten volgen lijkt mij, gezien het feit ze nu VFR vliegen? En is er al bekend of deze heli in de nachtelijke uren gaat vliegen?

De heli wordt niet bemand door personen van de Lifeliner. Maar van de RAV.


Schuimpie

  • Aspirant hoofdagent Eenheid Amsterdam, Vrijwilliger BrandweerAA, oud 112-journalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 226
Reactie #25 Gepost op: 3 juni 2015, 15:40:36
Wat ik heb begrepen is dat ANWB-MAA (Medical Air Assistance) de helikopter en de piloten levert (zoals nu ook gebeurd met de MMT's).

De ambulancebezetting wordt geleverd door de RAV Fryslan.
Mvg, Nickelas -Alle uitspraken en meningen zijn op persoonlijke titel-


Richard L

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #26 Gepost op: 8 juni 2015, 19:35:34
Citaat van: Koenie link=msg=1353737 date=1433275633
Denk dat de kans groot is dat de huidige lifeliners ook richting P2+ gaan en dus iedereen IFR bijgeschoold zal worden op termijn.
P2+ zegt niets over het al dan niet IFR uitgerust zijn van de heli. De huidige PH-MMT is nl. ook een EC 135P2+ en is niet IFR uitgerust.


RoyLL3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 321
Reactie #27 Gepost op: 21 juni 2015, 10:25:39
Ik kom het volgende bericht tegen op helionline.de

D-HKGD - Eurocopter EC135P2+ (c/n 1036) cancelled to The Netherlands as PH-FRL, 11/06/2015.

Iemand meer informatie?


HJ94

  • Aspirant manschap & Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,351
Reactie #28 Gepost op: 21 juni 2015, 11:29:21
Citaat van: RoyLL3 link=msg=1357284 date=1434875139
Ik kom het volgende bericht tegen op helionline.de

D-HKGD - Eurocopter EC135P2+ (c/n 1036) cancelled to The Netherlands as PH-FRL, 11/06/2015.

Iemand meer informatie?

Dit bericht verscheen 12 juni in de media, maar dat gebeurt wel vaker bij verliezers van aanbestedingen. Verder wordt er niet gesproken over de PH-FRL.

LC: 'ANWB kreeg vervoer Wadden ten onrechte' > http://www.lc.nl/friesland/anwb-kreeg-vervoer-wadden-ten-onrechte-18747503.html


Koenie

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Reactie #29 Gepost op: 21 juni 2015, 22:46:06
Citaat van: RoyLL3 link=msg=1357284 date=1434875139
Ik kom het volgende bericht tegen op helionline.de

D-HKGD - Eurocopter EC135P2+ (c/n 1036) cancelled to The Netherlands as PH-FRL, 11/06/2015.

Iemand meer informatie?

Dit betekent niets meer dan dat hij is geschrapt als D-HKGD en verder gaat door het leven als PH-FRL