Verklaring omtrent gedrag voor BOA-OV

Auteur Topic: Verklaring omtrent gedrag voor BOA-OV  (gelezen 14064 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Security guard

  • Mobiel surveillant
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
  • Haal het beste uit jezelf. ;-)
Reactie #10 Gepost op: 17 januari 2014, 12:07:33
Ik denk dat veel afhangt van het feit of je kennis zijn RB nodig heeft voor de uitvoering van zijn taak als BOA-OV.
Het melden is zowiezo een teken van integer handelen en voorkomt grotere problemen als je kennis het niet doet.

Binnen de politie werken er een aantal taakaccenthouder BOA, deze krijgen automatisch bericht wanneer een BOA ingevoerd word niet zijnde verbalisant natuurlijk, in het BVH systeem. De opdrachtgever/werkgever van de BOA zal dan hoogstwaarschijnlijk in deze casus op de hoogte gebracht worden.

Ik denk dat wanneer het de eerste keer is, er verder geen ernstige strafbare feiten naast art. 8 wvw zijn gepleegd, je kennis open en eerlijk is, er een kans bestaat op baan behoud. (iig ik ken hier voorbeelden van.) Maar goed pin je hier niet op vast.
Verleden: Ex politiemedewerker AA - Surveillant A + B (2010)  - Politiemedewerker (tot mei 2013)


psofsenv

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #11 Gepost op: 29 mei 2015, 21:13:16
Misschien dat ik gier ook een vraag mag stellen. Ik debk 7,5 jaar geleden is mijn rijbewijs ingevorderd wegens te hard rijden. 53 km tehard om precies te zijn. Dit is afgedaan met een boete, en tevens had ik met 5 dagen mijn rijbewijs weer in get bezit. Nu vraag ik een vog aan voor boa ov...kan dit een obstakel zijn...?? In De 7,5 jaar erna heb ik geen enkele bekeuring gereden, of in aanraking geweest net politie/justitie...

Graag julllie bevindingen :)


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #12 Gepost op: 29 mei 2015, 21:21:58
Voor een VOG wordt naar relevante feiten gekeken, en afhankelijk van het soort VOG 4 of 8 jaar terug voor vrijwel alles, voor zedenmisdrijven langer!

Ik verwacht dat een verkeersovertreding voor een VOG BOA OV geen bezwaar geeft.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


psofsenv

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #13 Gepost op: 29 mei 2015, 21:30:21
Ontzettend bedankt vooor je snelle reactie! Ik ga er zelf ook niet vanuit, daar ik al jaren op de luchthaven werk als leidinggevnd beveiligingsbeambte. Maar toch, het schoot door mijn hoofd met de aanvraag.


Rutger1

  • Integrale Handhaving
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 150
Reactie #14 Gepost op: 30 mei 2015, 05:33:02
@TS, binnen het bedrijf waar ik voorheen voor werkte heeft een aantal jaar geleden een soort gelijk verhaal zich voorgedaan, waarbij een collega meerdere malen was betrapt op het rijden onder invloed. Wat ik heb mee gekregen was dat destijds de opsporingsbevoegdheid van deze collega werd ingetrokken, en de collega voor een bepaalde tijd zijn opsporingsbevoegdheid niet meer terug kon krijgen.

Of het intrekken van de bevoegdheid ook invloed had op het wel of niet verkrijgen van een VOG weet ik niet.

Ik zou jouw kennis in iedergeval willen adviseren om dit voorval m.b.t het rijden onder invloed te bespreken met zijn baas/leidinggevende, dit is altijd beter dan het voor zich houden en in het kader van integriteit zou hij dit sowieso moeten doen.
- Werkzaam als Integraal Handhaver (BOA domein I) - Voormalig horecaportier en HTV-P student  Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel


psofsenv

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #15 Gepost op: 31 mei 2015, 11:41:31
Even een kleine vraag waar ik mee zit.mijn rijbewijs is dus ingevorderd vanwege (na correctie) 53 te hard. Is dit nou een overtreding of een misdrijf?? Want als ik het goed begrijp "verdwijnt" deze aantekening na 5 jaar als het een geregistreerde overtreding is, bij een misdrijf blijft het 12?? Jaar staan??


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #16 Gepost op: 31 mei 2015, 13:19:03
Dat is nog een overtreding. Bijna alle strafbare feiten in verkeerswetgeving zijn gedragingen (bestuursrecht) of overtredingen (strafrecht). De eerste categorie zijn droge overtredingen zonder directe (aangetoonde) gevaarszetting zoals niet handsfree bellen. Is er concreet gevaar stap je over naar overtreding zoals bijvoorbeeld artikel 5 Wegenverkeerswet.

Veelvoorkomende misdrijven binnen de verkeerswetgeving zijn rijden onder invloed, verlaten van de plaats van ongeval, rijden met een ongeldig verklaard rijbewijs (rijden zonder rijbewijs is weer een overtreding) of het veroorzaken van een ongeval met zwaar lichamelijk letsel of de dood ten gevolge.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Waus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #17 Gepost op: 31 mei 2015, 16:13:34
Citaat van: psofsenv link=msg=1353248 date=1433065291
Even een kleine vraag waar ik mee zit.mijn rijbewijs is dus ingevorderd vanwege (na correctie) 53 te hard. Is dit nou een overtreding of een misdrijf?? Want als ik het goed begrijp "verdwijnt" deze aantekening na 5 jaar als het een geregistreerde overtreding is, bij een misdrijf blijft het 12?? Jaar staan??

Je registratie in jd online zal nooit verdwijnen, het verdwijnen is m.i. Echt een fabel. Hks volgens mij ook niet, bij misdrijven iig niet. Dus het zal altijd zichtbaar zijn bij een aanvraag wat voor strafbaar feit het is geweest. Echter het daadwerkelijk proces is na 5 jaar, obv wpg niet meer in te zien (dus de daadwerkelijke verbalen).