0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.
Afgezien van het feit dat ik van mening ben dat beide niet gedragen zouden moeten worden is het opmerkelijk dat iemand met een bivakmuts wordt overvallen en iemand met een boerka vrij rond kan lopen en mogelijk een veel groter gevaar kan vormen.
Tas is veelal subjectief... ik heb van ontruimingen gehoord waarbij ik het risico gewoon had genomen om de tas open te maken. Er zijn gevalen (Daarom zei ik ook veelal) waarbij niemand het zou vertrouwen en altijd een verdacht pakketje melden.
Ik word erg droevig, en ook een beetje bang, van dit soort uitspraken.Voor wat betreft die bivakmuts.. Goed aangepakt door de collega's.
Buiten dat is de link, op de uitleg van verschillende kledingstukken na, zinloos, vooral het stuk waarom sommige moslima's het dragen. Dit is namelijk erg afhankelijk van hoe je de koran uitlegt, net als alle andere religieuze teksten. Buiten dat gaat het om gezichtsbedekkende kleding in het algemeen en niet over de reden waarom.Vraagje aan dienders en/of mensen die ook het antwoord weten: wanneer een vrouw een boerka/niqaab draagt en deze wordt gevraagd een identiteitsbewijs te tonen neem ik aan dat de agent ook het gezicht moet kunnen zien. Word er rekening mee gehouden dat volgens sommige intepretaties van de islam dit niet mag richting een man, en dat er dus wordt gewacht op een vrouwlijke collega?
houdt er ook rekening mee, dat de persoon in de boerka een vrouw was, en die met de bivakmuts een man...en er even vanuitgaande dat de vrouw vrijwillig zelf heeft gekozen om haar boerka om religieuze redenen te dragen, godsdienstvrijheid is een groot goed in nederland toch?ken ik eerlijk gezegd geen reden om "zomaar" een bivakmuts te dragen.. ik kan dat niet zien als een uiting van iets. wat ik dus bij een boerka wel kan (uiting van religieuze identiteit)