Wel of geen bivakmuts?

Auteur Topic: Wel of geen bivakmuts?  (gelezen 7302 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Hartley

• Medewerker Veiligheid & Service NS
  • Forum gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 29 mei 2015, 19:39:18
Citaat van: silque link=msg=1353068 date=1432916265

Ik ben overigens wel benieuwd hoe jij dat had opgelost, als jij in de schoenen van die agent stond: wat had jij dan gedaan?

Ik heb het filmpje opnieuw bekeken en zie nu pas dat hij zijn rechterhand heel raar in zijn zak gestoken heeft (Links zit in zijn broekzak, rechts in zijn jaszak alsof hij iets vast heeft). Ik had waarschijnlijk hetzelfde gereageerd als de agenten.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.

batoutofhell

• Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 30 mei 2015, 06:19:58
Hartley, even de handen buiten beschouwing latend, maar hoe zou jij reageren, zorg dragend voor veiligheid bij de NS, als hij bij jou zo op het station of in een trein had rondgelopen? Het is natuurlijk een zeldzaamheid dat je zulke figuren ziet lopen, maar met sommige risico's die je al qua voorbeelden kent, is het niet veiligheid mensen eerst, dan kijken wat hij wil?

Als er ergens een tas word gevonden die er verdacht uitzit, word ook de hele boel ontruimd en afgegrendeld en de EOD erbij geroepen.

guest15549

• Gast
Reactie #12 Gepost op: 30 mei 2015, 17:06:33
Ik ben normaal wel een liefhebber van Powned maar dit slaat de plank nogal mis..

Eerst een vrouw met een burka op een normale manier rond laten lopen en op een fatsoenlijke manier de weg vragen aan een groep agenten en vervolgens een man met een bivakmuts rondjes laten lopen tegenover het Amerikaanse consulaat... Goh wat gek dat er wordt ingegrepen..

Hartley

• Medewerker Veiligheid & Service NS
  • Forum gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 30 mei 2015, 17:41:10
Citaat van: batoutofhell link=msg=1353130 date=1432959598
Hartley, even de handen buiten beschouwing latend, maar hoe zou jij reageren, zorg dragend voor veiligheid bij de NS, als hij bij jou zo op het station of in een trein had rondgelopen? Het is natuurlijk een zeldzaamheid dat je zulke figuren ziet lopen, maar met sommige risico's die je al qua voorbeelden kent, is het niet veiligheid mensen eerst, dan kijken wat hij wil?

Als er ergens een tas word gevonden die er verdacht uitzit, word ook de hele boel ontruimd en afgegrendeld en de EOD erbij geroepen.

Tas is veelal subjectief... ik heb van ontruimingen gehoord waarbij ik het risico gewoon had genomen om de tas open te maken. Er zijn gevalen (Daarom zei ik ook veelal) waarbij niemand het zou vertrouwen en altijd een verdacht pakketje melden.

In het geval van de bivakmuts zou ik ook zeker een melding maken tot assistentie van de regio. Waarschijnlijk zou ik op gepaste afstand gaan observeren. Komt zo iemand op mij af lopen met zijn handen zo in zijn zakken dan pak ik het risico ook niet en dan zou ik hem ook, op gepaste wijze, trachten uit te schakelen. Bij vermoeden van een vuurwapen trek ik me terug, dan ga ik niet eens meer observeren. Maar een melding van een verdacht persoon gaat er sowieso uit.

Wij krijgen geregeld wel met gezichtsbedekkende kleding te maken. Veelal bij feestjes in de hardcore scene zie je jeugd mrlet angerfist maskers of maskers van V for Vendetta rondlopen. Vaak, ligt ook aan het gedrag, verzoeken we ze die af te doen in het station.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 30 mei 2015, 18:02:38
Citaat van: RS496 link=msg=1353174 date=1432998393
Ik ben normaal wel een liefhebber van Powned maar dit slaat de plank nogal mis..

Eerst een vrouw met een burka op een normale manier rond laten lopen en op een fatsoenlijke manier de weg vragen aan een groep agenten en vervolgens een man met een bivakmuts rondjes laten lopen tegenover het Amerikaanse consulaat... Goh wat gek dat er wordt ingegrepen..

Slaat de plank nogal mis? Dit is toch gewoon zoals Powned werkt?!  >:D

batoutofhell

• Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 30 mei 2015, 18:09:56
k, maar bij de feestjes heb je er waarschijnlijk al weet van dat die er is, dus dan weet je al dat je ze kan verwachten.

De bivakmuts:Tsja, het blijft een kwestie van omstandigheden, zoals met alle gezichtsbedekkende kleding. Als ik hartje zomer met mijn gesloten helm op zo rond ga lopen, zal ik er ook op aangesproken worden, zo niet eerst naar de grond en dan pas vragen stellen. Het is en blijft een kwestie van omstandigheden. Soms word er misschien te snel en te hard gereageerd, maar gezien gebeurtenissen uit het verleden roep je het op deze manier zelf over je af.

En dat de dames met Burka/Nikab niet worden aangepakt? Die deden wat normale mensen ook doen.

sanagistry

• EHBO-er
  • Junior gebruiker
  • **
  • Er valt veel te winnen met wat geduld
Reactie #16 Gepost op: 30 mei 2015, 18:12:46
Wat Powned wil laten zien is dat je ongestoord in een boerka kan rondhuppelen maar wanneer je een bivakmuts opzet je wordt overvallen. Hierin zijn ze geslaagd! Afgezien van het feit dat ik van mening ben dat beide niet gedragen zouden moeten worden is het opmerkelijk dat iemand met een bivakmuts wordt overvallen en iemand met een boerka vrij rond kan lopen en mogelijk een veel groter gevaar kan vormen.

guest15549

• Gast
Reactie #17 Gepost op: 30 mei 2015, 18:23:05
Citaat van: sanagistry link=msg=1353184 date=1433002366
Wat Powned wil laten zien is dat je ongestoord in een boerka kan rondhuppelen maar wanneer je een bivakmuts opzet je wordt overvallen. Hierin zijn ze geslaagd! Afgezien van het feit dat ik van mening ben dat beide niet gedragen zouden moeten worden is het opmerkelijk dat iemand met een bivakmuts wordt overvallen en iemand met een boerka vrij rond kan lopen en mogelijk een veel groter gevaar kan vormen.

Hoezo kan het dragen van een boerka een veel groter gevaar vormen?

Onder een jas kan je ook een bomgordel dragen, hoor.

en-er-gy

• Uit de hand gelopen hobby: Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 30 mei 2015, 21:27:39
Een bomgordel onder een Boerka valt niet op, dezelfde gordel onder een jas die nauw sluitend is, die valt wel op...

guest15549

• Gast
Reactie #19 Gepost op: 30 mei 2015, 22:13:27
Citaat van: en-er-gy link=msg=1353207 date=1433014059
Een bomgordel onder een Boerka valt niet op, dezelfde gordel onder een jas die nauw sluitend is, die valt wel op...

Niet dat ik ooit een zelfmoordaanslag heb gepleegd of dit in de nabije toekomst van plan om te doen, dus echt uit ervaring spreek ik niet maar slechts uit informatie die op internet te vinden is..

Maar als ik zo rondzoek zijn er aardig wat plaatjes van bomgordels die redelijk compact zijn, vaak aan de voorkant iets dikker dan een kogelwerend vest. Iemand die een ruimer zittende jas heeft zou daar een bomgordel onder kunnen verbergen zonder dat het argwaan wekt. Zelfs als zo iets uitsteekt zouden de meeste mensen eerder aan een bierbuik dan aan een bomgordel denken.

Als je de boerka om die reden wilt verbieden blijf je aan de slag. Kan je ook gelijk sinterklaaskostuums, parka's en skatekleding verbieden, want ja er zou zomaar iets onder verborgen kunnen zijn...

Ik ben trouwens ook niet zo'n fan van de boerka, vind het verschrikkelijk lelijk maar laat mensen dat ding dragen als ze willen.