Zeer grote brand (Melody Line) Willem Fenengastraat - Amsterdam 30-05-2015

Auteur Topic: Zeer grote brand (Melody Line) Willem Fenengastraat - Amsterdam 30-05-2015  (gelezen 6394 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: 7131 link=msg=1353250 date=1433066459
En een zeer gerichte en daardoor waardevolle inzet kunnen doen !

Dat geloof ik graag !.

Ik blijf mij alleen afvragen of een vaartuig zoals de JAN, met name ontwikkeld voor o.a. de binnenstad qua kruiphoogte etc. helemaal bij de Oranjesluizen moet liggen.
De havens worden tenslotte gedekt door de drie vaartuigen van de havendienst,bij brand etc. met een opstapbemanning brandweer (Nico)
De ligplaats aan de Achtergracht was logischer en ook later bij kazerne Willem gelet op het beoogde inzetgebied van de JAN.
De vrijwilligers uit Ransdorp kunnen toch naar een geschikte ligplaats,bijvoorbeeld aan de Y-tunnel dus vlak bij Nico, in de stad rijden,rijden moeten ze toch ook naar de Oranjesluizen.


KJfotografie

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,453
  • KJfotografie
30-05-15 Brand Bijeenkomst Melody Line

Vanavond om 20:00 uur is de brandweer gealarmeerd voor een gebouwbrand op een bedrijventerrein aan de Willem Fenengastraat in Amsterdam, vlakbij het knooppunt Amstel. Ter plaatse bleek er een grote uitslaande brand te zijn uitgebroken in muziekstudio Melody Line. Hierdoor heeft de brandweer opgeschaald naar Middelbrand waarop Grote Brand en uiteindelijk Zeer Grote Brand volgde. De brandweer rukte met groot materieel uit om de grote brand welke uitslaand was in het dak te bestrijden. Rond 23:00 uur werd door de brandweer het sein brand meester gegeven. De grote brand heeft de gehele muziekstudio verwoest. In het pand zaten onder meer oefenstudio's, danszalen en een muziekcafé. Het nablussen van het pand zal mogelijk nog uren duren.

Foto's & Video: District 16 / K. Jongen - KJfotografie.com

Check www.facebook.com/District16nl voor alle overige foto's van deze brand.

https://www.youtube.com/watch?v=RI1MauicarI&feature=youtu.be
























Eigenaar KJfotografie ( www.facebook.com/FotografieKJ - www.twitter.com/KJfotografie - www.youtube.com/KJfotografie ) Fotograaf en mede-beheerder Face