Vrij reizen op vertoon van het politie legitimatiebewijs

Auteur Topic: Vrij reizen op vertoon van het politie legitimatiebewijs  (gelezen 11200 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #10 Gepost op: 2 juni 2015, 22:12:38
Niet alleen in jouw ogen, je bent het ook wettelijk verplicht  ;)
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #11 Gepost op: 2 juni 2015, 22:37:11
VOOR!

geen gesmurf dit keer
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


LG

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Reactie #12 Gepost op: 2 juni 2015, 22:38:49
Binnen de eenheid Den Haag alleen toegestaan op bus en tram van de HTM. Dus ook niet op de RARA van de HTM. Dit krijg je zwart op wit bij het in dienst treden. Er staat ook IDD dat er wat van je word verwacht mocht er iets gebeuren.

In Rotterdam niet toegestaan , ondanks dat alle medewerkers via p&o een sleutelkaart kunnen krijgen om de tourniquets te openen. Op de sleutelkaart staat duidelijk gedrukt dat het een politie sleutelkaart is en deze alleen gebruikt mag worden tijdens de dienst in uniform.


DJester

  • Verkeersregelaar
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 44
Reactie #13 Gepost op: 3 juni 2015, 00:02:47
Als niet-diender zou ik een landelijk intiatief om wél vrij te mogen reizen op vertoon van een politie legitimatiebewijs alleen maar toejuichen. Zie het als een secundaire arbeidsvoorwaarde. Ik kan mij voorstellen dat het alleen al het gevoel van veiligheid voor de burger (ookal vindt het reizen niet in diensttijd plaats) vergroot. Het idee alleen doet namelijk al iets.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #14 Gepost op: 3 juni 2015, 01:13:15
Citaat van: DJester link=msg=1353763 date=1433282567
Als niet-diender zou ik een landelijk intiatief om wél vrij te mogen reizen op vertoon van een politie legitimatiebewijs alleen maar toejuichen. Zie het als een secundaire arbeidsvoorwaarde. Ik kan mij voorstellen dat het alleen al het gevoel van veiligheid voor de burger (ookal vindt het reizen niet in diensttijd plaats) vergroot. Het idee alleen doet namelijk al iets.

Ow maar dan wil ik dat als verpleegkundige ook! Mocht er namelijk wat gebeuren net iemand in de trein kan ik ook zijn leven redden ;)
En zo kan ik nog veel meer beroepen verzinnen...


Mahad

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 248
Reactie #15 Gepost op: 3 juni 2015, 02:49:40
Citaat van: LG link=msg=1353741 date=1433277529
Binnen de eenheid Den Haag alleen toegestaan op bus en tram van de HTM. Dus ook niet op de RARA van de HTM. Dit krijg je zwart op wit bij het in dienst treden. Er staat ook IDD dat er wat van je word verwacht mocht er iets gebeuren.

In Rotterdam niet toegestaan , ondanks dat alle medewerkers via p&o een sleutelkaart kunnen krijgen om de tourniquets te openen. Op de sleutelkaart staat duidelijk gedrukt dat het een politie sleutelkaart is en deze alleen gebruikt mag worden tijdens de dienst in uniform.
Dan moet de term "bus en tram" ook onder RandstadRail vallen want ook agenten kunnen gewoon vrij meereizen op de RR. Weet uit eigen ervaringen dat dit gewoon gedoogd wordt binnen de HTM. Om de oude onzekerheden of iemand wel of niet in dienst was weg te nemen zijn er gewoon duidelijke regels gemaakt omtrent het laten meereizen van iemand met een politielegitimatie. Politie-legitimatie betekent gewoon laten meereizen.
That's just the way it is.


DKAG

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 219
Reactie #16 Gepost op: 3 juni 2015, 07:33:12
Hoe zit dit eigenlijk belastingtechnisch?


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,288
Reactie #17 Gepost op: 3 juni 2015, 08:53:11
Citaat van: DKAG link=msg=1353776 date=1433309592
Hoe zit dit eigenlijk belastingtechnisch?
Goede. Nu hebben ze daar steeds minder mensen beschikbaar, maar een enthousiaste belastinginspecteur zou het zomaar als 'loon in natura' kunnen zien....

Peen
Redacteur van


LG

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Reactie #18 Gepost op: 3 juni 2015, 09:37:53
Loon in natura! Dat is de reden dat de Eenheid Rotterdam het niet wil hebben.  De Ret vindt het geen probleem maar de eenheid zegt ze krijgen reiskosten!


PBees

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Reactie #19 Gepost op: 3 juni 2015, 10:29:05
Citaat van: peen van dienst link=msg=1353784 date=1433314391
Goede. Nu hebben ze daar steeds minder mensen beschikbaar, maar een enthousiaste belastinginspecteur zou het zomaar als 'loon in natura' kunnen zien....

Peen

Dat is het volgens mij ook, er is wel speelruimte met loon in natura,  volgens mij zelfs meer dan de waarde van lokaal gratis mogen reizen, maar je zult de waarde daarvan wel moeten kunnen specificeren en het gaat af van het  beschikbare bedrag, dus dat betekent bijvoorbeeld kleiner of  geen kerstpakket, geen of kleinere bijdrage  meer voor personeelsfeestjes, afscheid of uitstapjes, etc..