Snel Interventie Voertuig (SIV) Audi A6 3.0 TDI Avant Quattro S-tronic

Auteur Topic: Snel Interventie Voertuig (SIV) Audi A6 3.0 TDI Avant Quattro S-tronic  (gelezen 282392 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
De simpele reden is dat het niet mag volgens de ECE regels.
Lampen achter de ramen mag eveneens niet ;)


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Hm. Het zou niet de eerste keer zijn dat geconstateerd wordt dat (ECE-)eisen achterhaald zijn - zo was het derde remlicht ooit verboden en nu (op nieuwe wagens) verplicht. Ook voor zulke uitrustingseisen bestaat een herzieningstraject, maar dat kost tijd en overtuigingskracht (door testresultaten gestaafd). Misschien zou een qua positie geschikte persoon initiatief kunnen ontplooien...
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Lampen achter de ramen mag eveneens niet ;)

Waar staat dit? Een dashking en die blauwe lampen op de hoedenplank van vros autos mag niet?


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Waar staat dit? Een dashking en die blauwe lampen op de hoedenplank van vros autos mag niet?

Denk dat hier een onderscheid zit tussen primaire of secundaire blauwe lampen.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Waar staat dit? Een dashking en die blauwe lampen op de hoedenplank van vros autos mag niet?
Het gaat er om dat je iets voor de lamp zet dat het lichtpatroon veranderd. Aangezien ieder raam een andere brekingshoek, tint e.d. Heeft kun je daar niet op inspelen met het laten keuren van je lampen. Of je zou het raam mee moeten laten keuren(zoals gebeurt met de lampen op diverse ambu's het plastic omhulsel om de leds wordt mee gekeurd).
Mocht je ooit een 'gekeurde'dashboardflitser tegen komen dan is het waarschijnlijk een omgebouwde grillflitser welke als grillflitser gekeurd is.

Het zelfde geld voor een traffic advisor. Die gaat in zn pijl patroon nooit een aan het ece goedgekeurde flitspatroon kunnen voldoen. Er is geen aparte keuringseis dus kan een traffic advisor ook niet aan de keuring voldoen in traffic advisor modus. Als een traffic advisor voorzien is van dan zijn dat de keuringsnummers van de losse flitsers mits ze op het ece patroon staan geprogrammeerd.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Dus eigenlijk rijden er in Nederland honderden politieauto's rond die niet aan de eisen voldoen. Al onze onopvallende auto's zijn namelijk voorzien van blauw onder de hoofdsteunen van de achterbank, sommige met een dashboard flitser.
Net als heel veel VROS en opvallende voertuigen die ook een dashboard flitser hebben.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Dus eigenlijk rijden er in Nederland honderden politieauto's rond die niet aan de eisen voldoen. Al onze onopvallende auto's zijn namelijk voorzien van blauw onder de hoofdsteunen van de achterbank, sommige met een dashboard flitser.
Net als heel veel VROS en opvallende voertuigen die ook een dashboard flitser hebben.
Kun jij er niet even voor zorgen dat degene die daar verantwoordelijk voor is een rondje door heel Nederland maakt? Zou willen dat dat bij ons ook het geval was 98uiye


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Het zijn nog auto's die zijn besteld vlak VOORDAT wagenpark landelijk werd, het is dus maar de vraag wat we gaan krijgen als ze vervangen moeten worden.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Dus eigenlijk rijden er in Nederland honderden politieauto's rond die niet aan de eisen voldoen. Al onze onopvallende auto's zijn namelijk voorzien van blauw onder de hoofdsteunen van de achterbank, sommige met een dashboard flitser.
Net als heel veel VROS en opvallende voertuigen die ook een dashboard flitser hebben.

Haha instinker, dat is dan weer niet zo aangezien onopvallende voertuigen uitgezonderd zijn van de ECE-R65 regeling ;) Daarom hebben deze vaak ook geen 360graden amber aan boord maar enkel een blauwe pit, evt een setje grillflitsers en bij een leuk budget ook nog wat ingebouwd her en der.

Als je het heel strikt bekijkt is de balk op de noodhulp T5 wel een beete in overtreding. Die traffic advisor erin voldoet namelijk niet aan de eisen en is na de ece keuring van de balk er aan toegevoegd.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Haha instinker, dat is dan weer niet zo aangezien onopvallende voertuigen uitgezonderd zijn van de ECE-R65 regeling ;) Daarom hebben deze vaak ook geen 360graden amber aan boord maar enkel een blauwe pit, evt een setje grillflitsers en bij een leuk budget ook nog wat ingebouwd her en der.

Als je het heel strikt bekijkt is de balk op de noodhulp T5 wel een beete in overtreding. Die traffic advisor erin voldoet namelijk niet aan de eisen en is na de ece keuring van de balk er aan toegevoegd.

Maar hij heeft toch wel goedgekeurde amber flitsers op de corners; de TA is additioneel (wordt vaak als primaire waarschuwing gebruikt, maar da's dan de eindgebruiker die het 'fout' doet)