PK's zegt niet alles over een auto. Het kan best zijn dat een auto met minder PK harder/sneller/beter is dan een auto met meer PK.
Klopt. En die Volvo's hebben ook nog eens een Geartronic automaat. En die staan bekend als vrij traag, loom (t.o.v. concurenten zoals 8-traps ZF bak in b.v. de BMW's) en zorgen voor enorm brandstofverbruik.
En @RS6. Hoop niet op een Active Tourer als NH auto. Snap uberhaupt niet waar het idee weg komt dat de landelijke standaard NH een hoge familiewagen moet zijn.
Waarom niet een Passat of segmentgenoot daarvan? En die hoge instap wegen niet tegen de nadelen van zo'n auto op. De oudere collegas die piepen over instappen kunnen ook het busje pakken.
Snap overigens ook niet waarom er een groot verschil moet zijn in type auto en vermogens. Waarom er op de snelweg een auto moet komen met dik 200+ pk terwijl de regio blijft zitten met een traag 140pk-hok.
Helemaal in b.v. deels landelijk gebied rijdt men ook alleen maar op de grote weg, moet je vlot inhalen en snel kunnen optrekken.
Maar zelfs in de stad wil ik liever een snelle lagere auto. Ik geloof niet in die verhalen over dat dat niet handig zou zijn qua wendbaarheid blabla. Als je niet met een auto van formaat kan rijden in de stad zijn er genoeg cursusjes...
Bovendien is bijvoorbeeld de V70 maar 30cm langer dan een Touran. Dat zet geen zoden aan de dijk. De draaicircel van beiden is hetzelfde. 11,2 meter.
En ja die zogenaamde hogere zit... is feitelijk minder dan 10 cm. (Ja. nagemeten) Daar hebben we ook een bus voor.
Ik rij zelf (194cm) een lage Audi A6 maar krijg altijd rug en nekpijn in die hogere Touran. Ach zal ook wel te maken hebben met die goedkope basis-stoelen in die auto.
Voor het in en uitstappen dat m.n. bij de rondere en langere collega's wat gemakkelijker gaat in een Touran/Active Tourer, dat zal. Maar dat weegt m.i. niet op tegen wat je inlevert bij zo'n familieauto. En nee, dan heb ik het nog niet eens over uitstraling.
Kortom ik wil graag een echte politieauto terug, geen kan-er-net-mee-door aangepast familiehok.