Even het volgend geval.
vandaag kom ik terug van Utrecht over de N11, rond 10.30. Ik ga bij de oprit bij de container terminal naar de linkerbaan om een vrachtwagen ruimte te geven. Terwijl ik dus naar links ga, zie ik 2 personen auto's daar op de oprit staan, waardoor de vrachtwagen moest uitwijken om er langs te komen. Ik dacht dus bij mezelf, draaien bij volgend afrit en even kijken of ik assistentie kan verlenen.
Kom dus terug rijden en beide auto;s zijn weg, zie ik vanaf de N11. Afrit gepakt en overlangs om weer richting Leiden te gaan, zie ik 2 auto's aan de andere kant naast de oprit staan. Wederom gedraaid en nu stonden de beide voertuigen er nog. Gestopt naast de achterste en gevraagd of ze hulp nodig hadden, waarop de bestuurder zei dat de voorste wagen van de politie was, maar dat hij gelukkig geen bon had gekregen.
Verder even niet bij na gedacht, dus gedag gezegd en mijn weg vervolgd. Maar zat later te denken, de plek waar de beide auto's stonden, daar zal de politie NOOIT iemand aan de kant zetten voor een gesprek of iets anders, die neemt de bestuurder mee de afrit af en zoekt een goede en veilige plek.
Ik heb na thuiskomst dus we besloten om dit toch even te melden via 0800, maar omdat ik even niet had door gedacht, geen merk of kenteken genoteerd. Alleen dat het een donkere auto was, met donkere achterramen, type Golf, Swift. kreeg, ondanks dat men er weinig mee kon, toch een bedankje en ze zouden het opnemen met de regio Alphen en de WIS in kennis stellen, voor eventueel latere gevallen.
Goed gehandeld? (Buiten dan, volgende keer, merk/type/kenteken noteren)
Oh, en als ik iemand langs de kant zie staan op de vluchtstrook of een andere veilige plek, stop ik niet. Dan ga ik er vanuit dat ze zelf al gebeld hebben of dat er via camera beelden iemand op af gestuurd word! Dit was in beide gevallen een zéér risicovolle plek om te staan. (geen vluchtstrook aldaar en motor kun je toch vrij makkelijk uit de gevaar zone zetten dan)