In wat voor toneelstuk leven we. Een ieder is verplicht een geldig legitimatiebewijs bij zich te dragen en moet een diender kunnen zien met wie hij / zij te maken heeft tijdens een controle. Dus wat mij betreft de boerka (indien hier aanleiding voor is) af als er geen vrouwelijke collega aanwezig is, het zelfde geldt voor de fouillering als er geen vrouwelijke collega aanwezig is.
Ik was in de veronderstelling dat een diender alleen personen van hetzelfde geslacht fouilleert tenzij de te fouilleren persoon geen bezwaar heeft. Ik ging er van uit dat hetzelfde aan de hand zou zijn bij het afdoen van religieuze kledingstukken.
Misschien moet je je gewoon aanpassen voor de regels die hier in Nederland gelden,
Misschien dat ik gewoon wilde weten hoe zo iets in de praktijk werkt aangezien we altijd nog artikel 6 van de grondwet, vrijheid van godsdienst. Daarin staat onder andere:
"De wet kan ter zake van de uitoefening van dit recht buiten gebouwen en besloten plaatsen regels stellen ter [...] voorkoming van wanordelijkheden."
Mijn vraag dus of het legitimeren daaronder valt.
als ik in het buitenland ben vragen ze mij ook niet wat ik wel of niet wil.
Misschien moet je je eens inlezen over de arbeidsmigratie in de jaren '60, toen een blik buitenlanders, vooral Turken en Marokkanen werd opengetrokken om
de teringzooi in Nederland op te ruimen Nederland weer op te bouwen na een golf van geweld in de jaren '40, aangezien Nederlanders massaal naar Canada emigreerden.
De kinderen van die arbeidsmigranten werden geboren in Nederland. Dat zijn de tweede generatie allochtonen. Die hebben inmiddels ook weer kinderen en die generatie is autochtoon. Het mooie is dat zij ook een Nederlands paspoort hebben, in Nederland zijn geboren en opgegroeid in Nederland.
De hele vergelijking met "als ik in het buitenland ben..." gaat totaal nergens over omdat deze mensen niet in het buitenland zitten maar in hun eigen land; Nederland. Het land waar ze ook netjes belasting betalen.