Minder agenten op Twitter (Groningen)

Auteur Topic: Minder agenten op Twitter (Groningen)  (gelezen 2116 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

TheBeast

  • Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 531
  • BHV
Gepost op: 9 juni 2015, 11:27:06
In Groningen zie ik steeds minder en minder agenten op twitter. Is dit iets landelijk dat alles via 1 kanaal gaat (zoals Pol_Groningen).
Ik weet zelf persoonlijk dat paar agenten er mee gestopt zijn omdat ze te veel op de vingers werden gekeken door leidinggevende.

Al begrijp ik dit best wel maar als dit teveel is dan werkt die averechts.

Ik had altijd het idee dat de politie dit juist aanmoedigde maar heb het gevoel dat dit nu anders is.




Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #1 Gepost op: 9 juni 2015, 16:01:29
In Zeeland West-Brabant komen er in ieder geval alleen maar meer bij  O0
Behalve Twitter zijn er nu ook jeugdagenten actief op Instagram.

Een goede ontwikkeling vind ik zelf! Meegaan met de tijd, laagdrempeligheid creëren.  :)
If you can dream it, you can do it.


Waus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #2 Gepost op: 9 juni 2015, 18:35:31
Steeds minder mensen zitten op twitter. Je hebt tegenwoordig veel meer nieuwe social media..


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #3 Gepost op: 10 juni 2015, 20:18:56
In de eenheid Rotterdam heb ik er niet minder zien worden. Komt er steeds wel 1 bij en Instagram wordt ook steeds vaker gebruikt en Facebook komen er ook steeds een paar bij.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #4 Gepost op: 15 juni 2015, 15:06:20
Met minder agenten bedoel je waarschijnlijk niet de wijkagenten, maar de thema-accounts zoals die oa van de hondengeleider. Landelijk is in grote lijnen afgesproken dat mogen twitteren:

- @Politie
- Districtaccounts (voormalige regio's)
- Teamaccounts
- Wijk- en jeugdagenten

Daarnaast nog een aantal landelijke uitzonderingen, waaronder de politieheli en de politiestudent.

Er zijn eenheden waar men er op dit gebied strak inzit (Noord-Holland) en waar men er veel minder strak inzit (Rotterdam). Daarnaast merk ik als Twitcop overigens zelf ook dat Twitter enorm daalt qua reacties en gelezen berichtgeving. Facebook is veel meer in trek. Jammer voor de wijkagent, want landelijk is afgesproken dat een wijkagent als individu niet op Facebook actief mag zijn...... Maar ook daar zit elke eenheid (gelukkig!) niet even strak in.