Pardon!!!!
Juist als er niets op staat dan zijn er diversen gevaarlijke stoffen aanwezig in de vrachtwagen.
Het valt mee als er geen lading door de aanrijding is geopend.
Ik ben een beetje te kort door de bocht geweest; wat ik wilde aangeven was dat veel van dit soort vrachtwagens met kleine(re) verpakkingen met gevaarlijke stoffen rijden en die tegenwoordig vaak zo vervoerd worden dat het risico op het reageren van stoffen met elkaar beperkt wordt, ook na een aanrijding (een soort BLEVE-vrij rijden bij treinen...). Dat zouden overigens nog steeds IBC's kunnen zijn met een behoorlijke hoeveelheid gevaarlijke stoffen, dus dan is er uiteraard sprake van een risico.
De combinatie van brandweervoertuigen naast de vrachtwagen en de (lege) oranje borden vormden eigenlijk een beetje de trigger voor mijn reactie. Dat wil niet zeggen dat in een ander geval er geen sprake van zijn van een gevaarlijke situatie, zelfs als vracht- of tankwagens goed beveiligd zijn tegen lekken of leeglopen.......zoals op de snelweg bij Roermond.
Klopt, een leuke om eerst eens om de vrachtbrieven te gaan vragen om te weten wat er allemaal in zit.
Het wordt toch tijd dat chauffeurs die met gevaarlijke stoffen rijden zelf uitstappen met de brief in de handen -als uitstappen mogelijk is natuurlijk