Dus er gaat iemand uit de 24-uurs dienst de hele dag op een kazerne zitten wachten op een uitruk?! Nu heeft elk lid van de 24-uurs dienst wel wat administratie of zelfs kantoorwerk te doen maar toch niet de hele dag. Daarnaast moet zo'n persoon uitgeroosterd worden op zijn/haar kazerne wat weer opgevangen moet worden door collega's. Dit lijkt mij een erg dure oplossing.
Ik vermoed/denk en hoop dat het op kantoorpersoneel gaat. Inderdaad moet je dan in werkplekken voorzien. Maar ik vermoed dat op elke kazerne, net als in Hollands Midden, wel voorzien is van minimaal 1 werkplek voor ploegchef o.i.d.
Zelf werk ik ook af en toe op een vrijwillige post en kan ik mijn kantoorwerk daar ook doen.
Dat er 24 uurs personeel zit gebeurt ook, maar in mindere mate en als de nood hoog is en inderdaad dan zit hij echt letterlijk te wachten. Niet efficiënt, maar anders kan de TS er niet uit. En is een dure oplossing, maar zo hoog is de nood dus soms.
Dat jij als kantoorpersoneel daar gaat zitten zal ook jou in je werkzaamheden storen, maar in mindere mate, aan de andere kant kun je soms geen kant op, dus afspraken buiten de deur worden lastig. 1 werkplek is dus in de meeste gevallen niet voldoende.
Hoe zit het met het op elkaar ingespeeld zijn binnen een ploeg, teamgesst etc. ? Neem aan dat men even de gelegenheid krijgt om samen met de vervangende bevelvoerder te oefenen.
Niet, dat is al langer losgelaten, niet meetbaar aantoonbaar, lastig!