Middelhulpverlening (paard te water) Machineweg - Aalsmeer 12-06-2015

Auteur Topic: Middelhulpverlening (paard te water) Machineweg - Aalsmeer 12-06-2015  (gelezen 7346 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: peen van dienst link=msg=1355501 date=1434093393
Ik kan me ook voorstellen dat de terreinvaardigheid van de 15-7489 meespeelt bij deze inzet: iets wat een pliesiekraan zal missen....

Peen

Zou best kunnen en laten we hopen dat dit meespeelt die terreinvaardigheid.
Er zijn tijden geweest dat het door de brandweer Amsterdam als doodszonde werd beschouwd als een snelle politiekraan iets uit het water wilde of ging hijsen. De hoofdcommissaris werd dan wel op het matje geroepen.


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Gelukkig veranderen de tijden, en is het geen Brandweer Amsterdam (meer).. Vwb de kraan wel of niet meng ik me verder niet in de discussie.. Is een goede inzet met een bijzondere afloop, even het persbericht afwachten..


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Brandweer AA ‏@BrandweerAA ·18 min18 minuten geleden
Brandweer heeft met hulp van de kraan van VRHaaglanden en politie zwanger paard uit de sloot #Aalsmeer gehaald. pic.twitter.com/YqkdmGETMJ




Schuimpie

  • Aspirant hoofdagent Eenheid Amsterdam, Vrijwilliger BrandweerAA, oud 112-journalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 226
Citaat van: Thor link=msg=1355516 date=1434096021
Zou best kunnen en laten we hopen dat dit meespeelt die terreinvaardigheid.
Er zijn tijden geweest dat het door de brandweer Amsterdam als doodszonde werd beschouwd als een snelle politiekraan iets uit het water wilde of ging hijsen. De hoofdcommissaris werd dan wel op het matje geroepen.

Gelukkig zijn de tijden idd veranderd zoals Sander zegt. We hebben inmiddels al vaak meegemaakt dat Team Transport van de politie dingen voor de brandweer uit het water wilde 'vissen'.

In dit scenario was een politiekraan of een kraan van de HV-1 niet voldoende geweest voor dit paard vanwege de locatie. Neem in die overweging mee dat het paard drachtig is, dus dan is het helemaal handiger om een telescoopkraan te hebben... En de aanrijdtijd was redelijk ;)

Goed werk van de 'betreffende' centralist :p en collega's ter plekke!
Mvg, Nickelas -Alle uitspraken en meningen zijn op persoonlijke titel-


Markvniel

  • Schipper bij de Vlaardingse ReddingsBrigade en Waterscouting groep de Geuzen.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 425
  • Reddingsbrigade, EHBO-er, BHV-er met AED
    • Vlaardingse Reddingsbrigade
Weet iemand of er dan behalve de kraan ook nog meer personeel mee gaat? Zie volgens mij 3 man in oranje overall van de kraan lopen, zie pakken van brandweer Amsterdam (Bruin) en pakken van Haaglanden (zwart).
Wat gaat er mee met de kraan bij zo'n oproep?
Waarneer de nood het hoogst is, zal je net zien dat het wc papier op is!


Schuimpie

  • Aspirant hoofdagent Eenheid Amsterdam, Vrijwilliger BrandweerAA, oud 112-journalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 226
Ik zag op foto's inderdaad ook de aanwezigheid van een haakarmvoertuig, maar het was geen Volvo... En inmiddels hebben wij geen andere haakarmvoertuigen rond rijden dan Volvo's  :P
Mvg, Nickelas -Alle uitspraken en meningen zijn op persoonlijke titel-


de modelbouwer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 62
Citaat van: Markvniel link=msg=1355560 date=1434109942
Weet iemand of er dan behalve de kraan ook nog meer personeel mee gaat? Zie volgens mij 3 man in oranje overall van de kraan lopen, zie pakken van brandweer Amsterdam (Bruin) en pakken van Haaglanden (zwart).
Wat gaat er mee met de kraan bij zo'n oproep?
In dit geval de "kleine kraan" van Haaglanden 15-7480 voorzien van de haakarmbak met hijsmiddelen. Normaal gesproken gaat er ook de autospuit van Leidschenveen mee.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Gezien de rest van de foto's op Regio15 was er eigenlijk ook geen andere weg dan naar boven. Erg weinig ruimte aan weerszijde van de sloot. Geeft wel extra risico's als je machinaal een paard uit de sloot moet gaan halen, ivm de benen die je eventueel kapot kan trekken. Maar je moet toch iets, en dan was dit toch de beste oplossing. O0