Arbeidsinspectie beboet politie

Auteur Topic: Arbeidsinspectie beboet politie  (gelezen 6180 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #10 Gepost op: 26 maart 2012, 23:24:55
En om een hele pijnlijke te noemen Dreamnight at the zoo.

Dat gebeurt in de vrije tijd, dus dan gaat de ATW niet op. Betreft vrijwilligerswerk.


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #11 Gepost op: 27 maart 2012, 06:07:33
Uitzonderingen Arbeidstijdenwet

Voor bepaalde categorieën werknemers geldt de Arbeidstijdenwet niet of maar gedeeltelijk. Zo gelden de regels voor zondagsarbeid niet voor mensen die een geestelijk ambt binnen de kerk hebben. Bij inlichtingen- en veiligheidsdiensten van de overheid en de politie geldt de Arbeidstijdenwet niet wanneer de naleving van de wet het handhaven van de openbare orde zou verhinderen.

Bron: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/werktijden/vraag-en-antwoord/voor-welke-werknemers-of-beroepen-geldt-de-arbeidstijdenwet-gedeeltelijk-niet.html

Met bovenstaande in achterhoofd zou ik graag willen weten waarop de boete is gebaseerd.
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #12 Gepost op: 27 maart 2012, 10:50:10
Helaas.

Staat er mooi, maar zo werkt het niet. Indien namelijk sprake is van structurele overtredingen, dan betekent dat niet dat de veiligheid en openbare orde handhaving gebruikt mogen worden als excuus om er maar voor te zorgen dat men aan bepaalde normen voldoet ten koste van de werknemer. Ook dit kan men zeker laten toetsen door een rechter.
En volgens mij is dat al eens gebeurd.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #13 Gepost op: 16 juni 2015, 15:44:03
Om een oud topic maar weer even actueel te maken. Kennelijk zit het nog steeds niet goed:

Politiemensen werken in Nederland nog altijd te lang en nemen te weinig rust tussen hun diensten. De Inspectie SZW heeft bij nieuwe controles maar weinig verbetering vastgesteld ten opzichte van vorig jaar.

Vorig jaar constateerden inspecteurs dat bij negen eenheden van de Nationale Politie de Arbeidstijdenwet en de Arbowet niet werden nageleefd. Bij acht van deze eenheden gingen ze onlangs opnieuw langs. Bijna nergens ging het goed.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #14 Gepost op: 16 juni 2015, 21:17:49
Ik ben benieuwd wat de gevolgen zijn als de planners zich netjes aan de regels gaan houden voor zeg 3 maanden c.q. periode's.
Wat zullen dan de gevolgen voor de burger zijn m.b.t. beschikbare agenten.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #15 Gepost op: 16 juni 2015, 21:22:50
Dan loopt het vast.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Reactie #16 Gepost op: 17 juni 2015, 15:00:54
Misschien in het kader van de CAO onderhandelingen gewoon is doen....  998765