verschillende type visser ambulance

Auteur Topic: verschillende type visser ambulance  (gelezen 2437 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

mark.

• Gast
Gepost op: 25 augustus 2005, 10:28:37
De visser ambulance van het vorige model, heel mooi voertuig. Te herkennen aan de driehoekige ruitjes, de deur die voorin aan de B-stijl hangt en de lichtbalk die op een lager deel van de caroserie is geplaatst. In ieder geval lager dan het dak.

Tenminste dat dacht ik want ik kom ook regelmatig visser ambulances tegen die de lichtbalk gewoon bovenop het dak hebben, en dus helemaal geen uitsparing hebben.

foto 1: de typische visser ambu.
deur aan de B-stijl driehoek ruitjes en uitsparing voor de lichbalk

foto 2: ook een visser ambulance denk ik.
deur aan de B-stijl
( bij Binz en Miesen was de deur altijd naar achteren geplaatst, dus deze hing niet aan de B-stijl want er was een extra stijl in de carroserie geplaatst)
driehoek ruitjes, en geen uitsparing op het dak.
Het dak lijkt meer  op een Miesen, maar dat is het niet want de deur hangt voorin en niet achterin zoals  gebruikelijk was bij miesen.

zou iemand dit voor me uit kunnen leggen.

met  groeten mark

[verwijderd door de admin]

scoutcow

• Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
    • Rhovanion
Reactie #1 Gepost op: 25 augustus 2005, 10:35:10
dat is een ambulance van Ermelo, inderdaad van visser, hoe het met het dak zit weet ik ook niet precies, maar het is sowiezo eentje van visser ;) ik zal het wel eens vragen op de ambulance post

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2 Gepost op: 25 augustus 2005, 10:56:57
de ene (onderste) is nieuwer als die daarboven! Daarna zijn de zwaailampen op het dak gekomen
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

scoutcow

• Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
    • Rhovanion
Reactie #3 Gepost op: 25 augustus 2005, 11:02:00
hier in de regio zijn ze allemaal zo, behalve de 86 en 88, die zijn nog wat ouder en hebben de zwaailampen wat lager zitten, zoals die 1e

Mini HV

• Forum gebruiker
  • Hulpverleningsminiaturen om bij weg te smelten
    • Hulpverleningsdecals and more!
Reactie #4 Gepost op: 25 augustus 2005, 13:09:44
De onderste is inderdaad ook van Visser. Om kosten te besparen is de voorkant van het dak ingekocht bij een andere firma.

Fokko
Kijk ook eens op www.fvc-decals.nl Beter 1 hulpverleningsminiatuur in de hand dan 10 in je straat

mark.

• Gast
Reactie #5 Gepost op: 25 augustus 2005, 15:48:30
en dan zouden ze bij miesen ingekocht zijn, aan de vorm van het dak te zien.

Je weet veel van de ambulances en zeker van de visser.
vorige keer had ik een vraag over de ambulances die miesen nederland leverden en toen wist jij ook het antwoord.

Ik vind het er wel raar uitzien, een visser met zo'n dak.

met groeten mark

Mini HV

• Forum gebruiker
  • Hulpverleningsminiaturen om bij weg te smelten
    • Hulpverleningsdecals and more!
Reactie #6 Gepost op: 25 augustus 2005, 15:49:45
Nee, ze zijn bij Binz ingekocht.

Ja, het karakteristieke dak gaat een beetje verloren, het ziet er inderdaad een beetje vreemd uit.

Fokko
Kijk ook eens op www.fvc-decals.nl Beter 1 hulpverleningsminiatuur in de hand dan 10 in je straat

mark.

• Gast
Reactie #7 Gepost op: 25 augustus 2005, 15:50:55
dat kan ook, dan ga ik nog eens meer foto's bekijken van dit type misschien dat ik het dan beter zie.

mark.

• Gast
Reactie #8 Gepost op: 25 augustus 2005, 15:57:54
Nee, ze zijn bij Binz ingekocht.

Ja, het karakteristieke dak gaat een beetje verloren, het ziet er inderdaad een beetje vreemd uit.

Fokko

Ik heb er foto's bijgezocht word het ook iets duidelijker voor andere forumbezoekers.

foto 1: visser ambulance met een stuk dak van Binz. kenmerk van een binz ambulance is dat het dak boven de voorstoelen erg rond loopt.

foto 2: een originele Binz ambulance met het ronde dak.

Ik vind dit geen sterke zet van visser om een dak van de concurrent te monteren.

met groeten mark.

[verwijderd door de admin]

mark.

• Gast
Reactie #9 Gepost op: 25 augustus 2005, 16:03:54
Hebben miesen en binz toevallig ook samengewerkt?
Als ik naar de laatste foto van die binz kijk dan vind ik de zijkant weer typisch een miesen ambulance.

mark