Nu solliciteren voor niveau 4 of wachten op niveau 5?

Auteur Topic: Nu solliciteren voor niveau 4 of wachten op niveau 5?  (gelezen 11229 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #30 Gepost op: 15 april 2015, 10:51:05
Citaat van: DieKleine link=msg=1343636 date=1429038377
Dank je wel!
Na zo veel (on)geduld te hebben gehad zit er eindelijk weer schot in de zaak.  098uo
Kan ik me iets bij voorstellen. Was 'vroeger' ook al zo. Geduld wordt behoorlijk op de proef gesteld tijdens de procedure, maar da's tijdens de opleiding straks niet anders haha :P

''Verbaas u niet, verwonder u slechts.'' Onthoud die maar! ^-^
If you can dream it, you can do it.


DieKleine

  • Aspirant hoofdagent regio Zeeland-West Brabant
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 113
Reactie #31 Gepost op: 15 april 2015, 19:33:40
''Verbaas u niet, verwonder u slechts.'' Onthoud die maar! ^-^
[/quote]




Zal ik doen!   0098


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #32 Gepost op: 15 april 2015, 23:03:38
Ik heb er ook een tijdje over nagedacht of ik niet gewoon niv4 moet gaan doen door het tekort aan vacatures enz enz enz (je kent t wel). Ik zie echter zowel het werk op straat als de functie van korpschef wel zitten, om die tweede optie open te houden is het echter wel een must dat ik in Apeldoorn niv5 ga volgen. En ja, tot die tijd maar een reguliere hbo-opleiding volgen en vanaf daar doorleren.


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #33 Gepost op: 16 april 2015, 08:35:05
Citaat van: LSPD link=msg=1343929 date=1429131818
Ik heb er ook een tijdje over nagedacht of ik niet gewoon niv4 moet gaan doen door het tekort aan vacatures enz enz enz (je kent t wel). Ik zie echter zowel het werk op straat als de functie van korpschef wel zitten, om die tweede optie open te houden is het echter wel een must dat ik in Apeldoorn niv5 ga volgen. En ja, tot die tijd maar een reguliere hbo-opleiding volgen en vanaf daar doorleren.
Zou ik wel doen ja. In 2014 waren er ook een hoop vacatures voor niv5 opleidingen, dus als je in 2019 je hbo hebt zijn er hopelijk wel weer vacatures. ;D
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


Danekato

  • Aspirant Eenheid Midden-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Reactie #34 Gepost op: 17 april 2015, 16:16:28
Zoals eerder aangegeven moet je goed nadenken over wat jou wensen zijn qua werkzaamheden. Ook tijdens de niv5 opleiding ga je van de praktijk proeven maar is er ook een hoop tijd ingedeeld voor het maken van verslagen en het doen van onderzoeken. Niv4 heeft ook zeker de nodige verslagen in de opleiding zitten maar is, zoals eerder gezegd, toegespitst op de BPZ.

Om even in te gaan op het niet op niv4 kunnen solliciteren omdat je een 'hoger' papiertje hebt... Ik heb een HBO diploma en ik zit momenteel gewoon op de PA voor niv4. Omdat ik heb gekozen voor BPZ, het kan dus gewoon.


berndw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Reactie #35 Gepost op: 18 juni 2015, 17:36:09
Inderdaad, ik heb vorig jaar gesolliciteerd voor niveau 5 en uiteindelijk tijdens het eindgesprek niet goed genoeg mijn best gedaan volgens de beoordelaars. Ik had me het gesprek iets anders voorgesteld, dus was niet goed voorbereid. Helaas, maar het politiewerk is wel altijd blijven trekken en misschien heeft me dit ook wel de ogen geopend dat niv.4 beter bij me zou passen. Ik heb een HAVO-diploma dus ik had ook de keus.
Tijdens deze sollicitatieronde gesolliciteerd voor niv.4 Eenheid Rotterdam.
Aspirant niveau 3, Rotterdam.


jordie29

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
Reactie #36 Gepost op: 19 juni 2015, 09:10:34
Citaat van: Maxell01 link=msg=1343613 date=1429035973
Blijkbaar zit er dus verschil in de communicatie bij W&S. Hou op over moeite / tijd en geld kijk wat er over de balk wordt gesmeten bij de politie. Portefeuille afschaffen is gewoon goed, k omen anderen ook in aanmerking voor een functie bij blauw. Waar zie je dat nog een portefeuille. Nieuwe ronde nieuwe kansen zo gaat dat ook bij andere bedrijven.

Er zijn er zo ontzettend veel uit de portefeuille gehaald voor startdatum oktober. Bijna onmogelijk dat W&S jou andere info verstrekt.

Wat betreft de portefeuille;

Die zie je bij heel veel bedrijven nog. Sowieso overheidsfuncties zoals defensie/Kmar en de Ns. Maar ook genoeg burgerbedrijven die goede kandidaten die op gesprek zijn geweest direct benaderen bij een volgende functie alvorens te publiceren.


Wolfs

  • HAP, eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #37 Gepost op: 19 juni 2015, 09:26:07
Citaat van: jordie29 link=msg=1356890 date=1434697834
Er zijn er zo ontzettend veel uit de portefeuille gehaald voor startdatum oktober. Bijna onmogelijk dat W&S jou andere info verstrekt.

Wat betreft de portefeuille;

Die zie je bij heel veel bedrijven nog. Sowieso overheidsfuncties zoals defensie/Kmar en de Ns. Maar ook genoeg burgerbedrijven die goede kandidaten die op gesprek zijn geweest direct benaderen bij een volgende functie alvorens te publiceren.

Ze zitten blijkbaar te springen om personeel!  :)
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.


ralphc

  • Aspirant Hoofdagent, eenheid Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 104
Reactie #38 Gepost op: 19 juni 2015, 16:20:47
Tegen mij hebben ze bij het eindgesprek in juli 2014 ook gezegd dat het niet de bedoeling is om kandidaten in portefeuille te houden en dat de procedure beëindigd zou worden als je niet direct kunt instromen.

In de brief die ik later ontving dat ik niet kon starten stond echter wel dat je in portefeuille bleef.

Dat dit klopte bleek natuurlijk door het bekende telefoontje in april.


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #39 Gepost op: 19 juni 2015, 19:22:01
Citaat van: ralphc link=msg=1356992 date=1434723647
Tegen mij hebben ze bij het eindgesprek in juli 2014 ook gezegd dat het niet de bedoeling is om kandidaten in portefeuille te houden en dat de procedure beëindigd zou worden als je niet direct kunt instromen.

In de brief die ik later ontving dat ik niet kon starten stond echter wel dat je in portefeuille bleef.

Dat dit klopte bleek natuurlijk door het bekende telefoontje in april.
Opzich is het ook vrij logisch, de hele selectie procedure zal een hoop geld kosten per kandidaat. Hoeveel geen idee maar ik denk dat dit best nog wel eens rond de 500,00 euro per kandidaat kan zijn. Dit zijn gedachtes en geen feiten.
Het is dus erg zonde om iemand niet in de portefeuille te houden en dat bedrag weer opnieuw uit te geven.
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.