is dit normaal?

Auteur Topic: is dit normaal?  (gelezen 3321 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

wicher

  • Gast
Gepost op: 25 augustus 2005, 12:15:59
Enige tijd geleden moest ik een patiënt ophalen uit een bejaardenhuis, om naar het ziekenhuis te brengen.

Aangekomen bij het bejaardenhuis konden we niet naar binnen ivm een automatisch brandmelding.  :'(

De schuifdeuren van de hoofdingang ging niet meer open ???
Deze gingen weer open toen de brandmelding was gereset na controle door het personeel.

Mijn vraag is : is dit normaal dat de schuifdeuren ook automatisch sluiten  bij een automatische brandmelding en niet open gaan? hoe is dit als er echt brand is, moet dan eerst een rollator door de deur geknikkert worden? ;D

Ik vond dit gewoon vreemd en heb dit ook aan het personeel gevraagd, die konden mij geen antwoord geven. Nadat ik dus zei hoe moeten de mensen er uit als er echt brand is , wisten ze niet .

Wie kan mij hier eens antwoord op geven hoe dit nu zit?
Groeten Wicher (ambulance chauffeur).




Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1 Gepost op: 25 augustus 2005, 12:57:55
Kon je niet naar binnen of naar buiten??

Het lijkt me logisch dat je geen mensen meer in het gebouw toelaat (excl brw  ;D).

Als het ook een vluchtweg was en je ging naar buiten dan denk ik dat ze de sturing van de deur hebben omgedraaid (dicht ipv open....)


wicher

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 25 augustus 2005, 14:22:44
Kon je niet naar binnen of naar buiten??

Het lijkt me logisch dat je geen mensen meer in het gebouw toelaat (excl brw ;D).

Als het ook een vluchtweg was en je ging naar buiten dan denk ik dat ze de sturing van de deur hebben omgedraaid (dicht ipv open....)

Wij wilden van buiten naar binnen en dan is het logisch dat dit bij een brandmelding niet kan.Maar de mensen konden ook van binnen niet naar buiten. Dat vond ik erg vreemd. :o


mark_b

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
    • Brandweer Mook & Middelaar
Reactie #3 Gepost op: 25 augustus 2005, 16:07:38
Je mag dan pas naar buiten als je knapperig bent...
TWITTER foto's suck....


mus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • veiligheid boven alles
Reactie #4 Gepost op: 25 augustus 2005, 16:48:34
Er vanuit gaande dat de BMI de deuren aanstuurt moet hierin de fout zitten. Dat het personeel niet weet wat ze moeten doen bij een brand is een slechte zaak. Hierover kun je een klacht bij de directie neerleggen. Die zijn hiervoor verantwoordelijk. Contact opnemen met de plaatselijke preventist is voor de schuifdeuren het beste advies. Zonder het gebouw te kennen is het moeilijk advies te geven.
Vergeet niet te leven, meer is er niet.  Het leven is mooi, je moet het wel willen zien.


B

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 25 augustus 2005, 21:28:37
Is het niet normaal dat elektrisch bediende deuren vanwege toegangscontrole etc bij brand worden ontgrendeld. Je moet de deuren dan met de hand openschuiven.


mus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • veiligheid boven alles
Reactie #6 Gepost op: 26 augustus 2005, 08:25:03
Dat is afhankelijk van de wijze waarop de ontvluchting vanuit het gebouw is geregeld. Alleen als de deuren gestuurd worden door de BMI is dit een optie. Normaal gesproken moeten de deuren blijven werken. Alleen bij spanningsuitval behoren ze dan ontgrendeld te worden.
Vergeet niet te leven, meer is er niet.  Het leven is mooi, je moet het wel willen zien.


Ronald Kuijpers

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 26 augustus 2005, 21:54:47
Misschien is het zo ingesteld dat je niet van buiten naar binnen kan maar wel van binnen naar buiten

groet ronald


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #8 Gepost op: 27 augustus 2005, 11:30:59
en de brandweer dan :o

goed die slaan wel een raam eruit maar dat lijkt me vrijwel niet zeker
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #9 Gepost op: 27 augustus 2005, 11:33:50
en de brandweer dan :o

goed die slaan wel een raam eruit maar dat lijkt me vrijwel niet zeker
Er zitten meer deuren in een pand   ;D ;)