Wel of niet valbeveiliging dragen in korf redvoertuig?

Auteur Topic: Wel of niet valbeveiliging dragen in korf redvoertuig?  (gelezen 7331 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sevenone

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #10 Gepost op: 23 september 2009, 15:23:17
Nog nooit gehoord van reactiekrachten, waardoor je uit de korf geslingerd kan worden??? Daar is de valbeveiliging ook voor ;D


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #11 Gepost op: 23 september 2009, 20:01:26
Citaat
Nog nooit gehoord van reactiekrachten, waardoor je uit de korf geslingerd kan worden???
??? Sorry dit begrijp ik niet, kun je dit misschien nader verklaren?
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #12 Gepost op: 23 september 2009, 21:34:36
middelpuntvliegende kracht. Dan sjort er iemand wel  heel wild aan de knuppels.  ???


sevenone

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #13 Gepost op: 2 oktober 2009, 15:28:14
Je kan door een verkeerde beweging van de HW een soort katapult effect krijgen. Als je helemaal uitgetelescopeerd staat en je laat hem zonder in te telescoperen vol zakken en je laat ineens voetpedaal los dan stopt hij ineens. Je wil niet weten wat voor klap je krijgt. Of als er een voertuig tegen je stempels rijdt, en zeg niet dat dat niet voorkomt want mensen halen de raarste capriolen uit als ze haast hebben. heb dit aan den lijve bijna mogen ondervinden. Je kan ook reactiekrachten krijgen als je op hoogte ineens uit de luwte van een hoog gebouw komt en dan vol in de wind staat. Kortom reden genoeg om valbeveiliging te dragen. En beter mee verlegen dan om verlegen.


Arnold van Leeuwen

  • Manschap, chauffeur, bevelvoerder, medewerker OTO
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 271
Reactie #14 Gepost op: 3 oktober 2009, 06:23:59
Volgens mij hoeft de valbeveiliging ook niet zolang je niet buiten de korf gaat werken. Borst wering (rand van de korf) is dan voldoede bescherming.
Zodra je uit het bakje moet hangen of zelfs uit moet stappen valbeveiliging om.

Wat het katapulteren betreft. Zo is er altijd weer een risico bij elke stap die je neemt. Je kan ook uitglijden op een traptrede bij een flatgebouw maar dan doe je ook geen valbeveiliging om toch? En ik denk dat als mensen zo de ladder bedienen deze maar een poosje op herhalingsles moeten en tot die tijd niet op de ladder uitrukken.


skydevil

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 82
  • judge not before you judge yourself !!!
Reactie #15 Gepost op: 3 oktober 2009, 20:31:13
wat maakt het nou uit, om die valbeveiliging te dragen, gewoon altijd doen als je op hoogte werkt, het is je eigen leven hoor.

We dragen een helm omdat er iets op je hoofd kan vallen, we hebben laarzen met stalen neus en zool omdat er iets op je voet kan vallen of door je zool kan prikken, we dragen een brandvertragend en snijwerend pak omdat we weleens bij het vuur komen en met scherpe dingen in aanraking komen, en we dragen ademlucht omdat we in ruimtes komen waar rook is, we gebruiken speciale zaagbroeken, zaaglaarzen en zaaghelm als we een boompje gaan zagen, we gebruiken een veiligheidsbril met hv, en dan zullen we geen valbeveiliging dragen als we op ongeveer 20 tot 30 meter hoog zitten in een bakkie, dan kan iedereen die geen valbeveiliging wil dragen ook in zijn korte broek gaan uitrukken want dan heb je ook verder niks nodig.
Bij al die andere werkzaamheden gebeurt toch ook nooit iets, nee dat klopt want daar hebben we beschermingsmiddelen voor net als valbeveiliging.
En natuurlijk als alles gaat zoals het hoort gebeurt er niks, maar als er wel wat gebeurt zijn er altijd ook andere factoren bij betrokken, wet van murphy was het toch, waardoor een gewone situatie altijd veranderd in een hele ongewone situatie.