Warmtebeeld camera

Auteur Topic: Warmtebeeld camera  (gelezen 26104 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #60 Gepost op: 24 mei 2009, 18:47:36
Staan er nog andere materialen op de lijst die nu niet op de bestaande TS'en zitten?  ???


PAvdBerg

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #61 Gepost op: 11 augustus 2009, 16:44:00
Staan er nog andere materialen op de lijst die nu niet op de bestaande TS'en zitten?  ???
Yep, vaak ontbreekt een dosistempometer.


Jaap Goos

  • Gast
Reactie #62 Gepost op: 12 augustus 2009, 09:43:46
Het is simpel.....je bent BIZA bepakt of je bent het niet. Waar je voor moet oppassen is dat als je niet BIZA bepakt bent je het wel doet voorkomen alsof je BIZA bepakt bent.  ::)
Onze TS'en zijn gelukkig BIZA bepakt. 8)


007

  • ing.
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #63 Gepost op: 2 september 2009, 15:05:31
Nu vraag ik me af is 36.000 euro (kleine 80.000 gulden!) een goede investering of zijn er betere doelen (bijv extra hittetraining) voor dat geld. Zou je zulke camera's niet regionaal moeten aanschaffen en geografisch verdelen?



http://www.tctubantia.nl/regio/berkelland/article1975484.ece

Nieuwe infraroodcamera voor brandweer

EIBERGEN - Berkellandse brandweer krijgt duur, maar nuttig speelgoed.

Een warmtebeeldcamera voor 36.000 euro. Waar is dat goed voor? Om mensen te redden en branden te blussen. De gemeente Berkelland wil voor haar brandweer daarom volgend jaar een warmtebeeldcamera aanschaffen.

Zo'n camera werkt met infrarood en laat warme delen in helder rood zien en koude delen in tinten blauw. De beelden maken het bijvoorbeeld mogelijk om in een gebouw dat vol staat met rook, toch te zien of er nog mensen zijn. Maar er zijn ook andere nuttige toepassingen, zegt M. Rensen, eigenaar van het Thermografisch Adviesbureau in Uden. "Je kunt bijvoorbeeld gevels van huizen meten en zo wietkwekerijen vinden, doordat de camera de warmte van de lampen registreert. Je kunt ook smeulende heidebranden lokaliseren." Rensen geeft ook cursussen aan brandweerkorpsen over het gebruik van thermocamera's.

Er zijn toch veel goedkopere warmtebeeldcamera's (tussen 3.000 en 8.000 euro) op de markt met een nauwkeurige sensor die zeer robuust zijn.  Waarom zou je zoveel betalen dan? Hebben jullie een specifieke warmtebeeldcamera die jullie verplicht moeten gebruiken.? Warmtebeeldcamera's van Testo zijn erg robuust en tot 0.1 graad celsius nauwkeurig. Bovendien vallen ze binnen bovengenoemd prijssegment.
Stop or my mama will shoot!


Bruin511

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 174
Reactie #64 Gepost op: 2 september 2009, 16:50:30
Overigens in de nieuwe BZK bepakkingslijst staat dat elke TS een WBC moet hebben!

Gelukkig springt de markt er op in door minder complexe en goedkopere versies te leveren waardoor het wat draagbaarder is voor de korpsen.


007

  • ing.
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #65 Gepost op: 3 september 2009, 08:48:05
Zou iemand mij vertellen aan welke eisen een WBC van de brandweer aan moet voldoen?
Nauwkeurigheid, Temperatuurbereik, etc?
Stop or my mama will shoot!


Guust

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
  • Don't shoot the messenger!
Reactie #66 Gepost op: 3 september 2009, 10:05:27
Zou iemand mij vertellen aan welke eisen een WBC van de brandweer aan moet voldoen?
Nauwkeurigheid, Temperatuurbereik, etc?

He james,

Volgens mij zijn er een aantal wbc's geschikt tenminste. Ze moeten uiteraard wel bestand zijn tegen het ruige gebruik door brandweermensen.

Het moet een makkelijke bediening hebben. één druk op de knop.

De nauwkeurigheid?? van mij mag de camera per 5 graden oplopen want dat verschil is toch niet van belang.  200 graden of 205 graden?  450 graden of 455 graden?
de meeste zullen per graad oplopen. betekend wel dat de cijfers flink verspringen.

temperatuurbereik? wat is standaard. vanaf -20 tot + 1000 graden??

iemand anders nog suggesties??

groeten
Guust


007

  • ing.
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #67 Gepost op: 3 september 2009, 11:07:27
He james,

Volgens mij zijn er een aantal wbc's geschikt tenminste. Ze moeten uiteraard wel bestand zijn tegen het ruige gebruik door brandweermensen.

Het moet een makkelijke bediening hebben. één druk op de knop.

De nauwkeurigheid?? van mij mag de camera per 5 graden oplopen want dat verschil is toch niet van belang.  200 graden of 205 graden?  450 graden of 455 graden?
de meeste zullen per graad oplopen. betekend wel dat de cijfers flink verspringen.

temperatuurbereik? wat is standaard. vanaf -20 tot + 1000 graden??

iemand anders nog suggesties??

groeten
Guust
  

Hoi Guust,

Dank je voor je snelle reactie. Dus een WBC met een temperatuurbereik van -20 t/m 550 graden is dan niet geschikt?
Stop or my mama will shoot!


Guust

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
  • Don't shoot the messenger!
Reactie #68 Gepost op: 3 september 2009, 15:42:18
Volgens MSA heeft de 5000 serie een bereik van 0 tot 560 graden.

zie ook http://www.msaned.nl/fileadmin/msa/leaflets/English/34/34-315.2%20GB_EVO%205000_rev%2010.4.08.pdf

dus daar moet ik wel in meegaan.  ook start het vanaf 0 graden.


007

  • ing.
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #69 Gepost op: 13 oktober 2009, 09:02:55
Testo 881 heeft een meetbereik tussen -20 t/m 350 en 550 (optioneel). Tegen welke temperatuur moet zo een WBC bestendig zijn?
Stop or my mama will shoot!