Verplichte jaarlijksebijdrage aan NRR!

Auteur Topic: Verplichte jaarlijksebijdrage aan NRR!  (gelezen 2390 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Willem D.

  • Kritisch forumlid
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 764
  • EHV-er / BHV-er


Ik heb een eigen mening, geen groepsmening. Elke toevallige overeenkomst is mooi meegenomen. Loopt mijn mening parallel met die van jouw, dan zijn we


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #1 Gepost op: 4 juni 2015, 15:43:08
Citaat van: Willem D. link=msg=1353996 date=1433423608
Wat vinden jullie van deze verplichte jaarlijkse bijdrage aan de NRR voor reanimatie instructeurs en opleidings instituten?

https://www.reanimatieraad.nl/_content/news/150601_implementatie%20nieuw%20financieel%20model%20NRR_organisator.pdf

https://www.reanimatieraad.nl/_content/news/Veel%20gestelde%20vragen%20jaarlijkse%20bijdrage%20NRR%20instructeurs_V150601.pdf

https://www.reanimatieraad.nl/_content/news/Veel%20gestelde%20vragen%20jaarlijkse%20bijdrage%20NRR%20instituten_V150601.pdf

Ik kreeg op basis van de mail die ik heb mogen ontvangen vooral het idee dat het huidige verdienmodel te weinig opleverde en dat er daarom een jaarlijkse bijdrage wordt ingevoerd.

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #2 Gepost op: 23 juli 2015, 16:46:28
Taalkundig gaan wat zinnen mank in de NRR brief

Een instructeur betaalt alleen de hoogste bijdrage. Een BLS instructeur die tevens PBLS instructeur is
betaalt € 30,- per jaar. Een ALS-instructeur die tevens BLS instructeur is, betaalt € 50,- per jaar.

In de eerste zin staat dat ''éen instructeur'' alleen de hoogste bijdrage betaalt, dat is onjuist dan zou iedere instructeur de hoogste bijdrage moeten betalen. Ze bedoelen echter dat de instructeurs het bedrag moeten betalen van hun hoogste kwalificatie.

Het syusteem voorkomt mogelijk een hoop rompslomp zoals die bestond met het certificaten aanmaken dat alleen via credits die eerste gekocht moesten wordrn met een credit card...

Aan de andere kant is het ook een klein melkkoetje, want niet iedere instructeur maakt certificaten aan, dus misten ze altijd al wat inkomsten. Echter die certificaten worden door een opleidingsinstituut of organisator aangemaakt, logisch dat zij dan een bedrag ervoor moeten betalen in het NRR systeem dat niet gratis draait met een x aantal mensen op het NRR kantoor olv Martijn Maas, die ook allemaal betaalt gaan worden van deze bedragen.

Typisch is dat de PBLS instructeur 30 euro per jaar gaat betalen en de organisator van PBLS cursussen maar 25 euro.... :-\ :o
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


helm

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 23 juli 2015, 17:22:03
Moet een NRR instructeur nog meer betalen? Zo ja, hoeveel? Bijvoorbeeld aan het ERC of per gemaakt certificaat.


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #4 Gepost op: 23 juli 2015, 20:11:09
Citaat van: René van der Helm link=msg=1363468 date=1437664923
Moet een NRR instructeur nog meer betalen? Zo ja, hoeveel? Bijvoorbeeld aan het ERC of per gemaakt certificaat.

Niet per aangemaakt certificaat, t is een jaarbedrag om alles af te dekken. Vergelijk de drie pdf files maar die Remroof in zn bericht heeft staan
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod