Maar dan heb je nog steeds een groter percentage in het land. Wat DiNozzo schrijft is dus een optie.
Daar geloof ik niet in, ik denk dat het net omgedraaid is, een klein deel van de gestolen autos blijft in NL voorzien van gestolen kentekenplaten, of als omgekat voertuig, of voor demontage/onderdelen
En het overgrote deel beland binnen een paar uur in het buitenland voorzien van valse, gestolen, tijdelijke, valse export kentekens enz enz. Dus met een ANPR systeem op elke politie auto schiet je ook weinig op naar mijn mening.
In de havens staan regelmatig kuddes auto's zonder kentekens voor de export, het valt echt niet op als daar gestolen exemplaren tussen staan. En met een autotransporter vol auto's zonder kenteken rij je ook zo de grens over.
Dan is er ook nog de optie van een track and trace systeem, leuk maar als de auto in een zeecontainer staat dan werkt het niet meer.
Er zijn gestolen auto's bekend met een dergelijk systeem waarvan ze precies weten waar ze ergens in het buiteland staan, maar ze worden niet opgehaald omdat het risico te groot is.