Parkeerboetes PK voor kids in Dordrecht

Auteur Topic: Parkeerboetes PK voor kids in Dordrecht  (gelezen 6874 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

SpaX

  • Handhaver Openbare Ruimte (Domein 1), DHW controleur, Student IV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 196
Reactie #10 Gepost op: 17 juni 2015, 22:44:25
Ik weet dat gemeentelijke BOA/toezichthouders zich ook met andere zaken bezig houden  O0(thnx gadgetman), het feit blijft dat men gewoon liefst bonnen schrijft. De quota is bij de politie afgeschaft, maar bij de gemeentelijke schrijver niet.
Ik was er zelf nog niet van op de hoogte dat ik een quota had ;). Gelukkig heb ik die ook niet en als ik die wel had had ik al lang een andere baan gezocht! Ik schrijf niet om het schrijven, een bon is namelijk niet het doel!!

 Overigens werk ik niet in Dordrecht dus weet niet of ze daar misschien wel een quota hebben oid.
Al mijn berichten zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn (vroegere) werkg


NS1607

  • Postbezorger Business Post Limburg BV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
    • Stichting Stadsbusmuseum Maastricht
Reactie #11 Gepost op: 17 juni 2015, 23:06:10
En dat is wat velen wel denken SpaX.
Dat handhavers/parkeerwachters alleen maar uit zijn op schrijven.
Als je kist gewoon parkeert zoals op die plek is voorgeschreven, dan is er niets aan de hand.
Zo simpel is dat.


Jos.
Evenementen verkeersregelaar Eijsden-Margraten / Gulpen-Wittem.


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #12 Gepost op: 18 juni 2015, 10:35:46
Citaat van: NS1607 link=msg=1356656 date=1434575170
En dat is wat velen wel denken SpaX.
Dat handhavers/parkeerwachters alleen maar uit zijn op schrijven.
Als je kist gewoon parkeert zoals op die plek is voorgeschreven, dan is er niets aan de hand.
Zo simpel is dat.


Jos.
Zij de bloemen in uw tuin ook enkel zwart-wit?


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #13 Gepost op: 18 juni 2015, 10:48:01
Citaat van: Dion link=msg=1356712 date=1434616546
Zij de bloemen in uw tuin ook enkel zwart-wit?
ik snap goed wat je bedoelt, maar daar lijkt het soms wel op  :-\
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #14 Gepost op: 18 juni 2015, 11:16:30
Misschien eerst eens ff kijken naar het antwoord van de BOA. Er was volgens hen geen mogelijkheid te onderscheiden of het notoire niet betalende parkeerders waren of mensen die hiervoor hier waren. En met veel apparaten kunnen zij ook geen boete meer ongedaan maken dit om fraude te voorkomen. Dan nog, sorry dat ik het zeg, maar men neemt een risico om ergens te parkeren waar duidelijk is aangegeven dat er betaald moet worden en/of niet geparkeerd mag worden. Ik vind het al heel wat dat de gemeente Dordrecht overweegt om de boete's te laten vervallen. Dit is wel weer een typisch Telegraaf verhaal om op het sentiment van de lezer te spelen in plaats van ook het achterliggende verhaal te noteren.

Overigens gezien de aard van het evenement vind ik het een goede daad van de Gemeente Dordrecht om de boete's te laten vervallen.  O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


aZuL2001

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
  • Doet iets met VKR, VCA en BRL
Reactie #15 Gepost op: 18 juni 2015, 13:46:20
- Gemeente had bij de vergunningsaanvraag, vanuit hun ervaring, wel een opmerking / vraag mogen maken/stellen.
- Organisatie had met een simpele eigengemaakte parkeerkaart de deelnemers kunnen onderscheiden.

Maar goed, we zijn allemaal wijzer geworden door fouten. ;)
Stephan  /|\  <A>bort, <R>etry, <Q>uake?


Rutger1

  • Integrale Handhaving
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 150
Reactie #16 Gepost op: 18 juni 2015, 19:13:38
Citaat van: Bollie link=msg=1356547 date=1434546221
Ik weet dat gemeentelijke BOA/toezichthouders zich ook met andere zaken bezig houden  O0(thnx gadgetman), het feit blijft dat men gewoon liefst bonnen schrijft. De quota is bij de politie afgeschaft, maar bij de gemeentelijke schrijver niet.

Ik werk inmiddels 3 maanden bij een gemeente, heb in die 3 maanden een stuk of 5 bonnen geschreven. De rest heb ik afgedaan met een goed gesprek en een waarschuwing. En ja, ik werk in een stedelijk gebied met een grote binnestad en veel kleine criminaliteit

Oké, parkeren heeft bij ons een andere afdeling, maar dan nog. Jammer dat je alles over een kam scheert. Ik ken een aantal BOA's die graag schrijven, maar ik ken ook zat agenten die even graag een bon schrijven.
- Werkzaam als Integraal Handhaver (BOA domein I) - Voormalig horecaportier en HTV-P student  Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #17 Gepost op: 19 juni 2015, 08:09:10
Misschien eerst eens ff kijken naar het antwoord van de BOA. Er was volgens hen geen mogelijkheid te onderscheiden of het notoire niet betalende parkeerders waren of mensen die hiervoor hier waren. En met veel apparaten kunnen zij ook geen boete meer ongedaan maken dit om fraude te voorkomen.

Klopt allemaal, maar kan een BOA niet gewoon zelf om het omgedaan maken vragen?

En er zijn dus blijkbaar gemeenten die op voorhand vraagtekens zetten bij de integriteit van hun eigen BOA's?
:s
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #18 Gepost op: 19 juni 2015, 10:02:38
Citaat van: zwelgje link=msg=1356883 date=1434694150
Klopt allemaal, maar kan een BOA niet gewoon zelf om het omgedaan maken vragen?

En er zijn dus blijkbaar gemeenten die op voorhand vraagtekens zetten bij de integriteit van hun eigen BOA's?
:s
Als de BOA of AO dat moet gaan doen voor deze mensen.... dan moet hij dat doet voor alle mensen die vinden dat zij onterecht bekeurd zijn.
En hiermee leg je het probleem bij de BOA, niet daar waar het hoort bij de organisatie en de gemeente.
Zoals ik al eerder schreef, de mensen parkeerden willens en wetens waar het niet mocht, het is de eigen verantwoordelijkheid om het verschil te zien tussen wat wel mag en wat niet mag. Te makkelijk is de uitvlucht "ja, maar het was maar voor twee/drie minuten".
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


SpaX

  • Handhaver Openbare Ruimte (Domein 1), DHW controleur, Student IV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 196
Reactie #19 Gepost op: 19 juni 2015, 11:15:19
Klopt allemaal, maar kan een BOA niet gewoon zelf om het omgedaan maken vragen?

En er zijn dus blijkbaar gemeenten die op voorhand vraagtekens zetten bij de integriteit van hun eigen BOA's?
:s
Elke boa en ao bepaalt zelf of hij ergens wel of niet voor schrijft en of hij eventueel een bekeuring seponeerd. Daar heeft niemand wat over te zeggen.

Overigens als ik de reactie van de gemeente lees stonden de auto's dusdanig geparkeerd dat hulpdiensten er niet door konden. Zo moet je als ouder je auto natuurlijk nooit neerzetten!

Ik ben zelf altijd een stuk milder als er een evenement is qua fout parkeren maar een doorgang blokkeren voor hulpdiensten e.d. gaat m.i. toch echt te ver.
Al mijn berichten zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn (vroegere) werkg