En dat zei ik dus al eerder:
SpaX noemt ook "seponeren", wat ik toch echt lees als " achteraf intrekken van". Dan doet het niet ter zake of dat "op straat" kan of pas later ergens op een kantoor...
Dat de BOA daar zelf moeite voor moet doen, is een ander verhaal.
Ook bij agenten werkt het hetzelfde, een bon in het systeem en opgestuurd kunnen ook zij niets meer aan doen ( uit ervaring qua parkeerboete's met de botsabsorber )
Voor zover ik weet, en regelmatig lees in andere topics, kan een agent gewoon zelf initiatief nemen en een uitgeschreven boete "(laten) intrekken".
Dat dit eventueel in overleg met een chef/HovJ/backoffice moet, is een ander verhaal. Het gaat om het zelf ondernemen van de actie als zij zelf tot de conclusie komen dat de boete toch niet "op zijn plaats is".
en daarvoor is de beroeps- bezwaarprocedure.
Nee, die is voor de ontvanger van de boete. Om te gebruiken als hij van mening is dat de boete onrechtmatig is, of op andere gronden aangevochten dient te worden.
Mijn punt is, dat het voor een instantie of ambtenaar makkelijker is om de burger bezwaar te laten maken, en dan gegrond te verklaren, is een verkeerde reden om te zeggen " ik kan er niks meer aan doen". Waar een wil is, is een weg.
En toch kan het antwoord gelijk gegeven worden door jouzelf als burger met bijzondere interesse in wetskennis.
Oww, ik begrijp het heel goed waarom boetes een belangrijk instrument zijn in de rechtshandhaving.
Helaas bestaat er volgens mij geen feit code voor "parkeren op een manier die de doorgang voor hulpdiensten ernstig belemmert". (Maar ik kan dat verkeerd hebben) Voeg daar aan toe dat er dan vaak geen duidelijke toelichting bij gegeven wordt. En dus realiseren veel mensen zich helemaal niet wat de werkelijke reden is voor die boete. En de hinder wordt op dat moment niet opgelost.
Los van het feit wat de invloed is op hun parkeer gedrag in het algemeen.
Maar goed, dat is een "gedrags" discussie, wel interessant maar te veel offtopic.