Parkeerboetes PK voor kids in Dordrecht

Auteur Topic: Parkeerboetes PK voor kids in Dordrecht  (gelezen 6851 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #20 Gepost op: 19 juni 2015, 11:21:11
Citaat van: SpaX link=msg=1356927 date=1434705319
Ik ben zelf altijd een stuk milder als er een evenement is qua fout parkeren maar een doorgang blokkeren voor hulpdiensten e.d. gaat m.i. toch echt te ver.

-of ftopic-
Ik zou juist graag willen dat men hier in Lelystad wat strenger was tijdens de evenementen, met het oldtimer weekeinde voor de deur denk ik met afgrijzen hoe ik mijn auto nog bij mij thuis op de oprit ga krijgen als ik even weg ben....
-off topic-
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


SpaX

  • Handhaver Openbare Ruimte (Domein 1), DHW controleur, Student IV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 196
Reactie #21 Gepost op: 19 juni 2015, 13:17:02
-of ftopic-
Ik zou juist graag willen dat men hier in Lelystad wat strenger was tijdens de evenementen, met het oldtimer weekeinde voor de deur denk ik met afgrijzen hoe ik mijn auto nog bij mij thuis op de oprit ga krijgen als ik even weg ben....
-off topic-
Ik sta ook niet alles toe hoor. Maar een auto die niet in de weg staat maar toch fout (want parkeerverbodzone) zal ik op zo'n dag minder snel bekeuren als het echt gigantisch druk is.

Staat een auto wel dusdanig irritant dat andere er last van hebben dan zal ik zeer zeker wel optreden hier tegen.

Heb je het wel is aangegeven bij de BOA'S van Lelystad? Ik voer in principe gewoon het beleid uit wat het bestuur / inwoners willen. Als zij aangeven veel last te hebben van fietsers in een winkelcentrum en totaal geen moeite hebben met iemand die zijn parkeerschijf vergeet dan zal ik mijn aandacht op het fietsen richten en bijna tot geen blauwe zone lopen.
Al mijn berichten zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn (vroegere) werkg


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #22 Gepost op: 19 juni 2015, 13:38:56
Citaat van: HIT link=msg=1356910 date=1434700958
Als de BOA of AO dat moet gaan doen voor deze mensen.... dan moet hij dat doet voor alle mensen die vinden dat zij onterecht bekeurd zijn.
En hiermee leg je het probleem bij de BOA, niet daar waar het hoort bij de organisatie en de gemeente.

Het "probleem" van het uitschrijven hoort toch bij de BOA?
Volgens mij gaat de discussie over het inlevings- en relatieveringsvermogen van deze BOA('s). Natuurlijk is het moeilijk om de feiten te achterhalen, maar een organisator verklaarde:

"Ik ben meteen naar ze toe gegaan en heb uitgelegd dat we een evenement organiseren voor ernstig zieke kinderen", vertelt Nijhoff. "Maar er was weinig sprake van inlevingsvermogen. Ze zeiden dat ze de boetes nu eenmaal al hadden uitgeschreven."

Dat laatste is waar het mij om gaat.
Als ik naar SpaX's uitleg kijk, kunnen BOA's dus gewoon zelf die boete intrekken, of in ieder geval laten intrekken. Mij hoor je niet als zij van mening waren dat handhavend optredend nodig was. Maar het komt op mij over dat de BOA's doen voorkomen dat zij wel wilden intrekken maar niet meer konden. Dat vind ik dus een ander verhaal, en iets waar de BOA dan zelf voor moet zorgen.
Het kan dan toch niet zo zijn dat de burger maar actie moet ondernemen voor iets wat de BOA zelf ook onterecht vind?

Citaat van: SpaX link=msg=1356927 date=1434705319
Overigens als ik de reactie van de gemeente lees stonden de auto's dusdanig geparkeerd dat hulpdiensten er niet door konden. Zo moet je als ouder je auto natuurlijk nooit neerzetten!

Natuurlijk mee eens.
Toch vraag ik me dan altijd af hoe een boete er direct voor zorgt dat de hulpdiensten er wel door kunnen.  Maar dat is een andere discussie. ;)


(Voor de duidelijkheid: mijn opmerkingen gaan alleen over de betrokken BOA(s), niet over BOA's in het algemeen.)
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


SpaX

  • Handhaver Openbare Ruimte (Domein 1), DHW controleur, Student IV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 196
Reactie #23 Gepost op: 20 juni 2015, 00:52:00


Het "probleem" van het uitschrijven hoort toch bij de BOA?
Volgens mij gaat de discussie over het inlevings- en relatieveringsvermogen van deze BOA('s). Natuurlijk is het moeilijk om de feiten te achterhalen, maar een organisator verklaarde:

Dat laatste is waar het mij om gaat.
Als ik naar SpaX's uitleg kijk, kunnen BOA's dus gewoon zelf die boete intrekken, of in ieder geval laten intrekken. Mij hoor je niet als zij van mening waren dat handhavend optredend nodig was. Maar het komt op mij over dat de BOA's doen voorkomen dat zij wel wilden intrekken maar niet meer konden. Dat vind ik dus een ander verhaal, en iets waar de BOA dan zelf voor moet zorgen.
Het kan dan toch niet zo zijn dat de burger maar actie moet ondernemen voor iets wat de BOA zelf ook onterecht vind?

Natuurlijk mee eens.
Toch vraag ik me dan altijd af hoe een boete er direct voor zorgt dat de hulpdiensten er wel door kunnen.  Maar dat is een andere discussie. ;)


(Voor de duidelijkheid: mijn opmerkingen gaan alleen over de betrokken BOA(s), niet over BOA's in het algemeen.)

Ik weet natuurlijk niet hoe hun PDA systeem werkt maar het kan zijn dat het na een x aantal minuten geblokkeerd wordt om te seponeren op straat.

Mogelijk dat er dan allee nog in de backoffice geseponeerd kan worden door de boa of de beheerder van de backoffice.

Maar de verbalisant bepaalt uiteindelijk zelf wat er met een bon gebeurd en als zij in Dordrecht dat niet zelf mogen bepalen dan word het tijd dat zij opkomen voor hun rechten.
Al mijn berichten zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn (vroegere) werkg


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #24 Gepost op: 20 juni 2015, 13:11:37
Citaat van: zwelgje link=msg=1356955 date=1434713936
Bron: http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/parkeerboete-voor-ouders-die-ernstig-zieke-kinderen-naar-feestdag-brengen
Citaat
"Ik ben meteen naar ze toe gegaan en heb uitgelegd dat we een evenement organiseren voor ernstig zieke kinderen", vertelt Nijhoff. "Maar er was weinig sprake van inlevingsvermogen. Ze zeiden dat ze de boetes nu eenmaal al hadden uitgeschreven."
Dat laatste is waar het mij om gaat.
Als ik naar SpaX's uitleg kijk, kunnen BOA's dus gewoon zelf die boete intrekken, of in ieder geval laten intrekken.
Jij doelt op:
Citaat van: SpaX link=msg=1356927 date=1434705319
Elke boa en ao bepaalt zelf of hij ergens wel of niet voor schrijft en of hij eventueel een bekeuring seponeerd. Daar heeft niemand wat over te zeggen.
maar:
Citaat van: SpaX link=msg=1357083 date=1434754320
Ik weet natuurlijk niet hoe hun PDA systeem werkt maar het kan zijn dat het na een x aantal minuten geblokkeerd wordt om te seponeren op straat.
En dat zei ik dus al eerder:
Citaat van: HIT link=msg=1356730 date=1434618990
En met veel apparaten kunnen zij ook geen boete meer ongedaan maken dit om fraude te voorkomen.
Citaat van: zwelgje link=msg=1356955 date=1434713936
Maar het komt op mij over dat de BOA's doen voorkomen dat zij wel wilden intrekken maar niet meer konden. Dat vind ik dus een ander verhaal, en iets waar de BOA dan zelf voor moet zorgen.
Het kan dan toch niet zo zijn dat de burger maar actie moet ondernemen voor iets wat de BOA zelf ook onterecht vind?
Citaat van: HIT link=msg=1356910 date=1434700958
Als de BOA of AO dat moet gaan doen voor deze mensen.... dan moet hij dat doet voor alle mensen die vinden dat zij onterecht bekeurd zijn.
En hiermee leg je het probleem bij de BOA, niet daar waar het hoort bij de organisatie en de gemeente.
Zoals ik al eerder schreef, de mensen parkeerden willens en wetens waar het niet mocht, het is de eigen verantwoordelijkheid om het verschil te zien tussen wat wel mag en wat niet mag. Te makkelijk is de uitvlucht "ja, maar het was maar voor twee/drie minuten".
En in sommige gemeenten worden de verklaringen van de BOA's wel meegenomen, maar wordt er pas op gereageerd naar de burger toe als de burger zelf bezwaar maakt.
Ook bij agenten werkt het hetzelfde, een bon in het systeem en opgestuurd kunnen ook zij niets meer aan doen ( uit ervaring qua parkeerboete's met de botsabsorber ) en daarvoor is de beroeps- bezwaarprocedure.
Citaat van: zwelgje link=msg=1356955 date=1434713936
Toch vraag ik me dan altijd af hoe een boete er direct voor zorgt dat de hulpdiensten er wel door kunnen.  Maar dat is een andere discussie. ;)
En toch kan het antwoord gelijk gegeven worden door jouzelf als burger met bijzondere interesse in wetskennis.
Maar mijn leraar maatschappijleer legde het heel anders uit dan het woordenboek:
bron: http://www.encyclo.nl/begrip/Boete
Citaat
geld dat je voor straf moet betalen
De uitleg van het woordenboek is weliswaar waar, maar een boete is vooral bedoeld om de gedraging in de toekomst moeilijker te maken omdat de gevolgen zichtbaar zijn.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #25 Gepost op: 20 juni 2015, 13:27:10
Citaat van: HIT link=msg=1356928 date=1434705671
-of ftopic-
Ik zou juist graag willen dat men hier in Lelystad wat strenger was tijdens de evenementen, met het oldtimer weekeinde voor de deur denk ik met afgrijzen hoe ik mijn auto nog bij mij thuis op de oprit ga krijgen als ik even weg ben....
-off topic-

off topic.... jij komt morgen toch lopend naar me toe .... dan blijft je auto toch thuis... 098uo 98uiye
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


NS1607

  • Postbezorger Business Post Limburg BV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
    • Stichting Stadsbusmuseum Maastricht
Reactie #26 Gepost op: 20 juni 2015, 23:59:42
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1357145 date=1434799630
off topic.... jij komt morgen toch lopend naar me toe .... dan blijft je auto toch thuis... 098uo 98uiye
Dat is inderdaad even ver.  ;D ;D


Jos.
Evenementen verkeersregelaar Eijsden-Margraten / Gulpen-Wittem.


NS1607

  • Postbezorger Business Post Limburg BV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
    • Stichting Stadsbusmuseum Maastricht
Reactie #27 Gepost op: 21 juni 2015, 00:08:05
Citaat van: SpaX link=msg=1356927 date=1434705319
Overigens als ik de reactie van de gemeente lees stonden de auto's dusdanig geparkeerd dat hulpdiensten er niet door konden. Zo moet je als ouder je auto natuurlijk nooit neerzetten!

Ik ben zelf altijd een stuk milder als er een evenement is qua fout parkeren maar een doorgang blokkeren voor hulpdiensten e.d. gaat m.i. toch echt te ver.
Er is in dit geval ook zeer terecht geschreven.
En dat heeft beslist niets met inlevingsvermogen te maken.
Staat je auto hinderlijk voor hulpdiensten, al is het maar voor 5 minuten.
Dan is dat heel eenvoudig, want den ben je gewoon ijskoud de sigaar.

Citaat van: SpaX link=msg=1356927 date=1434705319
Toch vraag ik me dan altijd af hoe een boete er direct voor zorgt dat de hulpdiensten er wel door kunnen.  Maar dat is een andere discussie. ;)
Wat dacht je van afslepen?


Jos.
Evenementen verkeersregelaar Eijsden-Margraten / Gulpen-Wittem.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #28 Gepost op: 21 juni 2015, 12:02:19
En dat zei ik dus al eerder:
SpaX noemt ook "seponeren", wat ik toch echt lees als " achteraf intrekken van". Dan doet het niet ter zake of dat "op straat" kan of pas later ergens op een kantoor...
Dat de BOA daar zelf moeite voor moet doen, is een ander verhaal.

Ook bij agenten werkt het hetzelfde, een bon in het systeem en opgestuurd kunnen ook zij niets meer aan doen ( uit ervaring qua parkeerboete's met de botsabsorber )

Voor zover ik weet, en regelmatig lees in andere topics, kan een agent gewoon zelf initiatief nemen en een uitgeschreven boete "(laten) intrekken".
Dat dit eventueel in overleg met een chef/HovJ/backoffice moet, is een ander verhaal. Het gaat om het zelf ondernemen van de actie als zij zelf tot de conclusie komen dat de boete toch niet "op zijn plaats is".


en daarvoor is de beroeps- bezwaarprocedure.
Nee, die is voor de ontvanger van de boete.  Om te gebruiken als hij van mening is dat de boete onrechtmatig is, of op andere gronden aangevochten dient te worden.

Mijn punt is, dat het voor een instantie of ambtenaar makkelijker is om de burger bezwaar te laten maken, en dan gegrond te verklaren, is een verkeerde reden om te zeggen " ik kan er niks meer aan doen". Waar een wil is, is een weg.

En toch kan het antwoord gelijk gegeven worden door jouzelf als burger met bijzondere interesse in wetskennis.

Oww, ik begrijp het heel goed waarom boetes een belangrijk instrument zijn in de rechtshandhaving.
Helaas bestaat er volgens mij geen feit code voor "parkeren op een manier die de doorgang voor hulpdiensten ernstig belemmert". (Maar ik kan dat verkeerd hebben) Voeg daar aan toe dat er dan vaak geen duidelijke toelichting bij gegeven wordt. En dus realiseren veel mensen zich helemaal niet wat de werkelijke reden is voor die boete. En de hinder wordt op dat moment niet opgelost.
Los van het feit wat de invloed is op hun parkeer gedrag in het algemeen. ;)
Maar goed, dat is een "gedrags" discussie, wel interessant maar te veel offtopic.
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #29 Gepost op: 21 juni 2015, 13:30:26
Ik denk zo:ER is hinder en er is hinder. Staan ze dusdanig dat de HV er moeite heeft om door te komen, is een boete op zijn plaats. En ik mag toch aan nemen dat als ze dusdanig staan dat HV er niet meer door kan, dat er gesleept word?

-Off topic- Zijn boete's voor fout parkeren (langs de kant van de straat en hinder opleveren voor bv fietsers) gelijk in hoogte als parkeren op of nabij een kruising? Heb die zelf ooit eens gehad voor een kruising, maar stond enige honderden meters van een kruising af. Was meer omdat fietsers 'om me heen' moesten. (was met vrachtwagen). En waren BOA's, geen politie. - ON topic-