Fotografie Tips

Auteur Topic: Fotografie Tips  (gelezen 7901 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

FireRobin

• Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #10 Gepost op: 29 juli 2005, 23:59:57
En hoe haal je een achtergrond weg, zodat 't alleen wit is ofzo of een andere kleur met photoshop bijvoorbeeld  ::)
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen

Marc

• Forum gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 30 juli 2005, 00:06:06
@ Guus,.mooi foto's,.met wat voor camera fotografeer jij?

@ Gerard,.tsja....proberen om storende elementen weg te halen zoals vuilnis containers,..tuin stoelen,.etc

7194

• Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 30 juli 2005, 00:07:55
Kan. Maar niet altijd.

Die dixitoiletten heb ik maar laten staan.   ;)

mario m

• Senior gebruiker
  • Bezoek mijn website!
    • Hulpdiensten modelbouwforum
Reactie #13 Gepost op: 30 juli 2005, 00:09:27
De foto's van Guus zijn wel mooi. Hier enkele voorbeelden van mij met een zeer goedkoop toestel.

Mvg,

guus

• Forum gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
    • brandweergeldrop-mierlo.nl
Reactie #14 Gepost op: 30 juli 2005, 05:06:40
@ Guus,.mooi foto's,.met wat voor camera fotografeer jij?

Ik fotografeer met een Minolta A200 waarna ik de fotos met fotoshop verklein, en eventueel de scherpte en kleur nog enigszins aanpas.

guus

• Forum gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
    • brandweergeldrop-mierlo.nl
Reactie #15 Gepost op: 30 juli 2005, 05:09:24
Oké, dan even een toevoeging (vraag) van mijn kant.

De achtergrond kun je gewoon niet altijd kiezen. Want doen jullie nu om ervoor te zorgen dat hij toch zo goed mogelijk op de plaat komt?

Als de achtergrond gewoonweg slecht is, dan is het denk k een typisch gevalletje van jammer maar helaas. Gewoon zover mogelijk inzoomen en hopen dat t meeste achter het voertuig verdwijnt.

Bart S

• Gast
Reactie #16 Gepost op: 30 juli 2005, 10:30:24
De foto's van Guus zijn wel mooi. Hier enkele voorbeelden van mij met een zeer goedkoop toestel.

Hoi Mario,

het is geen kritiek hoor, maar wat voor toestel gebruik je dan? Het valt me namelijk inderdaad op dat bij jouw foto's de kleur rood al gauw naar paars neigt.

Groetjes,

Bart

Bart S

• Gast
Reactie #17 Gepost op: 30 juli 2005, 10:35:45
Als de achtergrond gewoonweg slecht is, dan is het denk k een typisch gevalletje van jammer maar helaas. Gewoon zover mogelijk inzoomen en hopen dat t meeste achter het voertuig verdwijnt.

Hoi Guus,

super plaatjes. Ik herinner me nu ook jouw foto's van de VZA MICU, die waren ook erg strak (het ding is trouwens goedgekeurd en zou nu echt ingezet gaan worden). Het valt me op dat jij niet alleen door de knieen gaat, maar je camera bijna op de grond hebt staan. Het inzoomen geeft daarnaast het effect dat de voorgrond enigzins "in elkaar gedrukt" wordt wat een mooi eindresultaat geeft. Ga ik gauw ook proberen  ;)

Bart

mario m

• Senior gebruiker
  • Bezoek mijn website!
    • Hulpdiensten modelbouwforum
Reactie #18 Gepost op: 30 juli 2005, 10:47:11
De laagste die je kon kopen, 1.3 megapixels.

Mvg,

Robin Hundman

• Gast
Reactie #19 Gepost op: 30 juli 2005, 11:05:11
Hoi Guus,

super plaatjes. Ik herinner me nu ook jouw foto's van de VZA MICU, die waren ook erg strak (het ding is trouwens goedgekeurd en zou nu echt ingezet gaan worden). Het valt me op dat jij niet alleen door de knieen gaat, maar je camera bijna op de grond hebt staan. Het inzoomen geeft daarnaast het effect dat de voorgrond enigzins "in elkaar gedrukt" wordt wat een mooi eindresultaat geeft. Ga ik gauw ook proberen  ;)

Bart

Bart, de Micu rijdt onderhand alweer en had afgelopen zondag nog een uitruk met de sprinter (spoed) en afgelopen woensdag alweer met de nieuwe een uitruk. Had btw nog ff wat foto's van dat ding gemaakt  :P.