Werving en selectie al eens benaderd. Die geven aan dat de informatie die op diverse fora's te lezen zijn vaak niet klopt en iedereen even veel kans maakt, ook als je hoogopgeleid bent.
En toch heb ik hier ergens op het forum doc's gezien waarin inderdaad aangegeven wordt dat het beleid toch iets anders moet worden. Die zijn al wel van een paar jaar terug. Ik weet helaas niet meer waar.. Maar daarnaast heb ik hetzelfde ook al gehoord van mensen in de organisatie bij de PA. Het is niet zo dat je geen kans maakt, het is wel zo dat ze op z'n minst voorzichtiger zijn met het aannemen van een stuk hoger geschoolde. De ervaring leert dat deze zich toch gaan 'vervelen' of tegen problemen aanlopen omdat er toch een niveau verschil is. Met niveau verschil bedoel ik niet beter of minder, laat dat duidelijk zijn. Maar een kat is een kat en een hond een hond.
Ik denk dat je voor jezelf goed duidelijk moet hebben waarom je voor N4 wilt gaan ipv hoger, wat beter zou passen bij je intellectuele capaciteiten. Niet omdat N4 'minder' is, maar omdat aansluiting van niveau gewoon simpelweg belangrijk en vooral heel erg prettig is. Ga je genoeg intellectuele prikkels krijgen bij N4 of niet? Tijdens de opleiding maar ook later? En financieel maakt het toch ook uit. Dat hoeft nu niks uit te maken, maar misschien wel wanneer je een vrouw en 2 kids een flinke goudvis hebt. Jij bepaalt wat je wel/niet wilt in het leven en waarom.
Als jij deze vragen voor jezelf hebt beantwoord en je komt tot de conclusie dat N4 het inderdaad voor jou is.. Dan zou ik zeker te weten solliciteren en zou ik de mensen die zeggen dat ze overgekwalificeerde mensen niet moeten aannemen, daar allemaal een
laten ruiken.. Als je motivatie goed is, maak je inderdaad net zoveel kans als anderen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt..