Helaas kan ik hier wel over mee praten en is het destijds ook groots in het nieuws geweest.
Een collega schoot wel op een auto ( die op hem en iemand van politie inreed ), raakte ook de bestuurder.
Hij is op alle vlakken in het gelijk gesteld, maar 1 vlak kon niemand verwachtten en wegnemen. PTS, ik heb nog steeds goed contact met hem maar tot op de dag van vandaag vraagt hij zich nog steeds af "wat als ik iemand in een auto achter hem had geraakt...."
Ik heb zelf moeten schieten uit zelfverdediging in oorlogsgebied, dat waren de moeilijkste momenten uit mijn leven. Iedereen die denkt dat het makkelijk is om een wapen op te pakken en jezelf te verdedigen weet niet waar hij/zij over spreekt dat is mijn mening.
Even om mijn vorige reactie te nuanceren, ik bedoelde niet om die persoon neer te schieten, maar richting het dashboard het raam kapot te schieten. Dan is het raam weg (wat met die stoel niet snel zal lukken op deze manier) en de man is misschien geintimideerd genoeg om zich meteen over te geven. En ik snap dat het wapen niet zomaar gebruikt mag worden, vorige reactie had iets subtieler gemogen.