als je roept van dat je niet weet wat voor vlees je in de kuip hebt, dan ben jij een persoon die zich omdraait als er iets gebeurd.
Want.. je weet namelijk niet wat voor vlees je in de kuip hebt, dus zal jij je niet mee bemoeien.
De definitie van eigen rechter spelen is dat je iemand straft voor iets wat hij gedaan heeft.
Ik heb verder niks gedaan wat als een 'straf' is, iemand laten merken dat die raar bezig is, is geen eigen rechter.
Als ik hem afsneed, aan kant had geduwd of gezegd dat die moest stoppen.. dat is eigen rechter.
Ik vraag me echt af in wat voor wereld sommigen hier leven, als je niet eens iets kenbaar mag maken.
En heb er niet als een gek achteraan gereden, hij werd verderop weer opgehouden. Zag de dame in de volvo en een moment daarvoor was er voor mij genoeg reden om hem kenbaar te maken en heb toen even flink gas bijgegeven om bij te trekken. Vond wel bijzonder dat die gemakkelijk aan de kant ging.
Het is wel weer van de zotte, iemand die mensen opduwt, van de weg af duwt en dus anderen in gevaar brengt is blijkbaar niet zo belangrijk, ja.. totdat het wel fout gaat en dan is het. Had je maar dit of dat gedaan.
Iemand op zijn gedrag aanspreken mag blijkbaar niet...... heel bijzonder.