Wat leuk, nog een leerlingverpleegkundige!
Tsja, wat is je inbreng als leerling zijnde...
In theorie is het zo dat je een grote inbreng hebt, jij leert allerlei nieuwe dingen, of je leert bepaalde handelingen op een andere manier dan men gewend is.
Je kunt daar een gediplomeerde naar vragen, als jij zit dat hij of zij de handeling anders uitvoerd, als je wilt weten waarom hij of zij dat zo doet. Dat is zoals ze noemen met een deftig woord "deskundigheidsbevordering" (leuk woord voor galgje
)
Anderzijds mag je ook een collega erop aanspreken als je ziet dat hij of zij een fout maakt (bv geen handen wassen als ej bezig bent geweest bij een patiënt, en ja gaat naar de volgende toe (kruisinfecties!))
Maarja... Ik ging nniet als eerstejaars leerling ff zeggen van hallo dat moet je zo of zo doen... Terwijl het eigenlijk wel zou moeten.
Dus kort gezegd is het zo dat je als eerstejaars leerling best wel een grote inbreng hebt, maar dat de praktijk niet altijd toelaat om daarvan gebruik te maken.
Tenslotte verbreek je daarmee wel een bepaalde "afdelingscultuur" men hanelt al jaren zo, en dan komt er iemand nieuw, die dan ff zegt dat het ook anders kan.
Over het algemeen, als je het netjes brengt,, dan word het wel gewaardeert, je denkt dan in ieder geval mee, en dat is een belangrijk iets voor in je opleiding (en daarna natuurlijk!)
Veel suc6 i.i.g. met je opleiding!