Het is ook niet zo gek dat men bevooroordeeld is, helaas is de bajes gevuld met 90% getinte mensen, waar komt die bevooroordeling dan vandaan?
Wederom dat hoeft natuurlijk niks met dit voorval te maken te hebben, maar ook van die kant uit geredeneerd kan ik sceptische opmerkingen dan wel weer begrijpen.
Ik vind het grappig omdat ik van allochtonen vaak hoor dat de politie in Nederland niet mans genoeg is en slap optreedt. Met escalatie vermijdend optreden (wat hier toch vaak wel de insteek is) en lage straffen wordt gezegd dat hier een softe cultuur heerst.
Maar wee gebeente als er dan een keer toch 'stevig' wordt opgetreden. Dat zijn ze dan kennelijk niet gewend en dan krijg je reacties als in het filmpje. Alsof Nederland een of andere bananenrepubliek is. Moet jij in Brazilie/Chili/Thailand etc. maar eens opgepakt worden en in de gevangenis terecht komen.... en dna nog beweren dat de politie hier standaard te hard optreedt.
Nee, als ik nuchter bekijk hoeveel 'dubieuze' (op video vastgelegde) politie-optredens er per jaar in de publiciteit komen, op al die tienduizenden/honderdduizenden burger-politie contacten op jaarbasis, dan geeft dat zeker geen aanleiding om van onze politie te zeggen dat deze te gewelddadig is.