Laten we het plaatje eens omgekeerd bekijken. Een agent word door een aantal raddraaiers naar de grond gewerkt, geschopt en geslagen, met de dood als gevolg. Camera opname's laten duidelijk zien dat het donkere medelanders zijn.
Gaan we dan protestacties van (blanke) Nederlanders zien tegen donkere mensen? Waarschijnlijk niet.
Bekijk het totale plaatje: Man in menigte beweerd een wapen bij zich te hebben. Politie probeert de man te arresteren maar verdachte werkt tegen. Er word dus proportonieel geweld gebruikt om verdachte onder controle te krijgen. Dit vind plaats in of nabij een menigte waardoor er een kans is op reacties van publiek. Er word dus actie ondernomen om zsm de situatie onder controle te krijgen!
Moet de politie in het vervolg dit soort mensen dan maar laten lopen? Krijg je weer commentaar als de persoon wel een wapen blijft te hebben.
Met zachte handschoenen optreden? Ik zie het al voor me.....Meneer, wilt u nu aub uw handen op uw rug doen zodat we u kunnen boeien? Alstublieft? Toe nou, werk nu mee?
Er gaat van de vele tientallen aanhoudingen met geweld hoe veel mis? Dit is een risico wat je altijd zult houden en door de mensen altijd gebruikt zal worden om rellen te schoppen etc etc etc.
Ik stop er maar even mee.