Als je ziet dat de man bewusteloos is, hartslag gecontroleerd wordt en dan in een voertuig 'gesleept' wordt.
Sorry, maar dat is treurig dat je als agent dan niet gelijk een ambulance roept of in ieder geval personen die weten wat ze doen.
Het gebeurd zeer regelmatig dat een arrestant na een heftige aanhouding zich ineens dood houdt, meestal een laatste poging om alsnog onder de bajes uit te komen.
Buiten dat. Je mag daarmee geen enkel risico mee nemen, al speelt iemand voor dood (gooi de kosten maar op die persoon) gewoon ambulance laten komen. Persoon niet gaan verplaatsen of rechtop zetten maar laten liggen.
Klein verhaaltje en niet ontopic, zijdelings wel:
Bij een demonstratie X werd in 1991 door de KMar een man aangehouden die zich behoorlijk verzette en een overlevingsmes in zijn knuisten hield.
In alle kranten stond kritiek over de aanhouding, maar ook lof dat de KMar het ambulancepersoneel snel heeft geïnformeerd.
Echter tijdens de hulp aan het slachtoffer brak er ineens een rel uit tegen de KMar en aanwezige politie, dit escaleerde dusdanig dat er meerdere gewonden te betreuren viel waaronder een Opper die nooit meer zal kunnen lopen.
Toen is er besloten dat bij risico eerst de verdachte/patiënt wordt verplaatst naar een veiligere omgeving.
Hier in dit filmpje en van wat ik kan zien wil ik best concluderen dat men dat juist heeft willen doen, de angel uit de wond halen zeg maar. Over het optreden verder en de gevolgen ervan zeg ik verder niets.