achter eigen personeel staan? Die uitspraak is net zo erg als de Minister zegt dat dit treurig is.
Als je ziet dat de man bewusteloos is, hartslag gecontroleerd wordt en dan in een voertuig 'gesleept' wordt.
Sorry, maar dat is treurig dat je als agent dan niet gelijk een ambulance roept of in ieder geval personen die weten wat ze doen.
Dit heeft niks met achter personeel staan te maken, hij moet gewoon onderzoek afwachten maar hoeft zeker niet achter zijn personeel te staan. Hij moet neutraal zijn en een duidelijk signaal afgeven dat dit onderzocht wordt. Als je gaat zeggen dat hij achter zijn personeel moet gaan staan, geef je ook een boodschap af die totaal niet correct is.
Ik laat verder in het midden of het geweld binnen de kaders is of niet, vindt dat heel moeilijk te beoordelen. Wat omstanders roepen vindt ik totaal niet belangrijk, dat heb je altijd.
Wat erna gebeurd is erg duidelijk. Mogelijk(!) had een alerte reactie zijn leven kunnen redden.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb alle respect voor de agenten die elke keer klaar staan. En dat het soms heel moeilijk is om een grens te vinden.
Is een verantwoordelijkheid die je neemt als je deze baan accepteert (of ambieert).
Net zoals je voor jezelf moet weten dat geweld, ongelukken, leed en ja ook dood een deel van je werk is.
Voor de mensen die dit aangrijpen om rellen te veroorzaken heb ik geen enkel respect. Ik heb wel (tot een bepaalde hoogte) begrip voor naasten de woede richting de politie.