Begeleiding Tour de France (#TdF)

Auteur Topic: Begeleiding Tour de France (#TdF)  (gelezen 6921 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Gepost op: 28 juni 2015, 22:19:26
afgesplitst uit http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=89993

Rijden er ook NL agenten mee dan? Tour neemt toch zijn eigen motorrijders mee?

Had trouwens net een beeld in mijn hoofd van nederlandse agenten die in de boeien worden geslagen door tour Gendarmes.




CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #1 Gepost op: 28 juni 2015, 22:22:28


Had trouwens net een beeld in mijn hoofd van nederlandse agenten die in de boeien worden geslagen door tour Gendarmes.
Hahaha das een goeie. :P


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #2 Gepost op: 28 juni 2015, 22:23:54
Citaat van: JJ75 link=msg=1358596 date=1435522766
Rijden er ook NL agenten mee dan? Tour neemt toch zijn eigen motorrijders mee?

hooguit voor de pers, al zijn er ook enkele organisaties die daarvoor zelf hun motorrijders regelen. Het verkeerstechnische begeleiding word toch echt door de lokale politiedienst geregeld
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #3 Gepost op: 28 juni 2015, 22:28:39
De begeleiding van een wielerkoers gebeurd in principe door de motorrijders van het land waarin er gekoerst wordt. Al was het maar omdat gegeven aanwijzingen aan het verkeer dan makkelijker opgevolgd worden. (als ze al rechtmatig gegeven worden door een motorrijder uit het buitenland)

Ik ga er vanuit dat dit bij de tour de france niet anders is. De begeleiding in Nederland zal door Nederlanders gedaan worden, eventueel met franse ondersteuning. In Groot Brittanie was dat afgelopen jaar in ieder geval ook het geval.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #4 Gepost op: 28 juni 2015, 22:39:17
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1358598 date=1435523034
hooguit voor de pers, al zijn er ook enkele organisaties die daarvoor zelf hun motorrijders regelen. Het verkeerstechnische begeleiding word toch echt door de lokale politiedienst geregeld
Stond mij bij dat ook de motorijders van de gendarme die de tour begeleiden meekomen naar Nederland.

(afsplitsen van CAO acties?, eigen tourtopic?)


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #5 Gepost op: 28 juni 2015, 22:40:23
Ter ondersteuning vast en zeker. Of ze ook de daadwerkelijke aanwijzingen geven?...
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #6 Gepost op: 28 juni 2015, 22:45:19
Citaat van: Red link=msg=1358602 date=1435524023
Ter ondersteuning vast en zeker. Of ze ook de daadwerkelijke aanwijzingen geven?...
Groot deel van de afsluitingen etc is toch VKR werk? De kleinere wielerrondes die ik tegen ben gekomen alleen VKR's op motor bij gezien. Geen ervaring met de amstel gold achtige rondes.


voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Reactie #7 Gepost op: 28 juni 2015, 22:47:41
Citaat van: Red link=msg=1358599 date=1435523319
Ik ga er vanuit dat dit bij de tour de france niet anders is. De begeleiding in Nederland zal door Nederlanders gedaan worden, eventueel met franse ondersteuning. In Groot Brittanie was dat afgelopen jaar in ieder geval ook het geval.

Ik heb mijn eigen foto's van de proloog van 2010 er op nageslagen, maar de renners werden afwisselend begeleid door een Nederlandse of een Franse motor. In ieder geval één (Armstrong) werd begeleid door een Franse en een Nederlandse motor. Maar goed, daar was sprake van een afzetting en hoefden weinig aanwijzingen gegeven te worden ;)


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #8 Gepost op: 28 juni 2015, 23:07:08
Ik heb net ook even wat beelden van de Tour de France uit Engeland teruggekeken en daar zie je ook een mix van Franse en Engelse motorrijders.
Ik vraag me af hoe het geven van aanwijzingen door buitenlandse motorrijders is geregeld. Er zijn natuurlijk heel wat verdragen, maar hoe dat precies in de praktijk zit...?

Op beelden van de Giro start in 2010 in Amsterdam zie ik eigenlijk alleen maar Nederlandse motorrijders terug.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #9 Gepost op: 29 juni 2015, 14:17:06
Citaat van: Red link=msg=1358606 date=1435525628
Ik heb net ook even wat beelden van de Tour de France uit Engeland teruggekeken en daar zie je ook een mix van Franse en Engelse motorrijders.
Ik vraag me af hoe het geven van aanwijzingen door buitenlandse motorrijders is geregeld. Er zijn natuurlijk heel wat verdragen, maar hoe dat precies in de praktijk zit...?

Op beelden van de Giro start in 2010 in Amsterdam zie ik eigenlijk alleen maar Nederlandse motorrijders terug.

Een aantal jaar geleden toen de Tour in NL was werd deze begeleid door de Franse gendarmerie. Hoe de bevoegdheden van hun precies zijn geregeld en wat ze wel/niet mogen ben ik ook nieuwsgierig naar.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.