http://www.cao-politie.nl/downloads/arbeidsvoorwaarden/Salaristabel_politieambtenaren_20100301.pdfSchaal 7 - Hoofdagent, na de opleiding (3 jaar) begin je inderdaad met een salaris van 2.099 euro bruto --> ong. 1650 netto. Voor een beginner is dat niet verkeerd, omdat je binnen de politie snel stijgt op het gebied van je salaris. En daarnaast nog de ORT (200/300). Je zou dus al snel de 2000 netto per maand kunnen verdienen als beginnend agent, althans dat denk ik. Jullie weten het beter!
Maar ik ga zeker niet voor het salaris bij de politie, ik ben zelf studerend op het gebied van HR en daar is het startsalaris al gauw 2500/2600 bruto, maar ik zie mijzelf niet elke dag achter een computer zitten. Word er alleen maar lui, moe en gaar van. Ik wil lekker bezig zijn, afwisselende werkzaamheden en spanning.
Welke functie dien je te bekleden wil je in schaal 8 komen? Ik lees hierboven de functie brigadier, wanneer mag je jezelf een brigadier noemen en wanneer kom je in aanmerking voor de functie?
Bedankt voor de tijd en moeite.