Salaris hoofdagent

Auteur Topic: Salaris hoofdagent  (gelezen 24681 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 2 juli 2015, 10:08:23
Citaat van: Sollicitant1995 link=msg=1359524 date=1435822976
Maar het salaris dat je hierboven ziet, is dat het salaris dat je krijgt als je tijdens kantooruren werkt of zitten daar ook de onregelmatigheidstoeslagen en is dat o.b.v. van 40 uur?

Als hoofdagent kun je dus tot max. 2.953 verdienen en daarna zijn er evt. doorgroeimogelijkheden?

Het salaris is ex ORT, vakantiegeld en eindejaarsuitkering (8%). Vanuit de functie kan je doorgroeien naar de rang van brigadier (schaal 8) of hoger afhankelijk van je inzet, kennis en beschikbaarheid.

Citaat van: Sollicitant1995 link=msg=1359336 date=1435766117
Je bedoelt schaal? Staat de cao online?
Je wilt opsporingsambtenaar worden, ga eens zoeken zou ik zeggen ;).
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

regaz

• Forum gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 2 juli 2015, 10:19:10
http://www.cao-politie.nl/downloads/arbeidsvoorwaarden/Salaristabel_politieambtenaren_20100301.pdf

Schaal 7 - Hoofdagent, na de opleiding (3 jaar) begin je inderdaad met een salaris van 2.099 euro bruto --> ong. 1650 netto. Voor een beginner is dat niet verkeerd, omdat je binnen de politie snel stijgt op het gebied van je salaris. En daarnaast nog de ORT (200/300). Je zou dus al snel de 2000 netto per maand kunnen verdienen als beginnend agent, althans dat denk ik. Jullie weten het beter!
Maar ik ga zeker niet voor het salaris bij de politie, ik ben zelf studerend op het gebied van HR en daar is het startsalaris al gauw 2500/2600 bruto, maar ik zie mijzelf niet elke dag achter een computer zitten. Word er alleen maar lui, moe en gaar van. Ik wil lekker bezig zijn, afwisselende werkzaamheden en spanning.

Welke functie dien je te bekleden wil je in schaal 8 komen? Ik lees hierboven de functie brigadier, wanneer mag je jezelf een brigadier noemen en wanneer kom je in aanmerking voor de functie?

Bedankt voor de tijd en moeite.

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #12 Gepost op: 2 juli 2015, 10:26:04
Ik wil je best even een voorbeeld geven. Ik ben brigadier, schaal 8 dus. 15 dienstjaren.

Ik kom netto thuis met ongeveer 2400 euro per maand. Daar zitten de ORT en Reiskosten bij. Dus daar moet je ongeveer 500 euro vanaf halen. Reiskosten = 200 / maand, en ort ong 300 Euro / maand.
Daar moet je overigens wel nog 110 euro bruto bij optellen ivm betaling ziektekosten verzekering.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

regaz

• Forum gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 2 juli 2015, 10:29:28
Citaat van: grizz link=msg=1359542 date=1435825564
Ik wil je best even een voorbeeld geven. Ik ben brigadier, schaal 8 dus. 15 dienstjaren.

Ik kom netto thuis met ongeveer 2400 euro per maand. Daar zitten de ORT en Reiskosten bij. Dus daar moet je ongeveer 500 euro vanaf halen. Reiskosten = 200 / maand, en ort ong 300 Euro / maand.
Daar moet je overigens wel nog 110 euro bruto bij optellen ivm betaling ziektekosten verzekering.

Ah oké, niet verkeerd.

Niek

• NS Veiligheid & Service
  • Forum gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 2 juli 2015, 10:33:35
Ik wil niet te snel een oordeel oid trekken, maar waarom ben je eigenlijk zo bezig met die salarissen?
Dat het politiewerk niet veel geld verdient is overal bekend. Maar je voert het werk uit omdat het je passie is.
Dan kijk je toch niet zo zwaar op het geld, lijkt mij? En twijfel tussen de opleiding PKB of HA lijkt me niet echt om het geld te moeten draaien maar eerder om de werkzaamheden. (Het is maar een mening)

regaz

• Forum gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 2 juli 2015, 10:38:59
Citaat van: Niek link=msg=1359547 date=1435826015
Ik wil niet te snel een oordeel oid trekken, maar waarom ben je eigenlijk zo bezig met die salarissen?
Dat het politiewerk niet veel geld verdient is overal bekend. Maar je voert het werk uit omdat het je passie is.
Dan kijk je toch niet zo zwaar op het geld, lijkt mij? En twijfel tussen de opleiding PKB of HA lijkt me niet echt om het geld te moeten draaien maar eerder om de werkzaamheden. (Het is maar een mening)

Omdat ik overal een beetje aan het oriënteren ben. Het draait bij mij absoluut niet om het salaris, als dat wel het geval zou zijn dan had ik al beslist om niet bij de politie te gaan. Eerste prioriteit zijn de werkzaamheden, als mij die bevallen kijk ik een stapje verder, het salaris.

Mocht ik de opleiding gaan volgen, dan gaat mijn voorkeur ook uit naar HA.

Wolfs

• HAP, eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 2 juli 2015, 12:07:38
Citaat van: Sollicitant1995 link=msg=1359550 date=1435826339
Omdat ik overal een beetje aan het oriënteren ben. Het draait bij mij absoluut niet om het salaris, als dat wel het geval zou zijn dan had ik al beslist om niet bij de politie te gaan. Eerste prioriteit zijn de werkzaamheden, als mij die bevallen kijk ik een stapje verder, het salaris.

Mocht ik de opleiding gaan volgen, dan gaat mijn voorkeur ook uit naar HA.
Ben je dan van plan dit jaar nog te solliciteren als er weer vacatures komen?
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.

regaz

• Forum gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 2 juli 2015, 12:21:47
Citaat van: Wolfs link=msg=1359568 date=1435831658
Ben je dan van plan dit jaar nog te solliciteren als er weer vacatures komen?

Ik had voorheen al gesolliciteerd, echter kwam ik niet in aanmerking, omdat mijn huidige studie loopt tot mei/april en de startdatum februari is. Ik ben zeker van plan om te solliciteren als er weer nieuwe vacatures vrijkomen.

Daniel!

• i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 2 juli 2015, 13:43:30
Citaat van: Niek link=msg=1359547 date=1435826015

Het kan ook zijn dat mensen van tevoren een inschatting willen hebben van hun salaris ivm vaste lasten die ze nu hebben. ;)

regaz

• Forum gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 2 juli 2015, 14:18:11
Citaat van: Daniel! link=msg=1359586 date=1435837410
Het kan ook zijn dat mensen van tevoren een inschatting willen hebben van hun salaris ivm vaste lasten die ze nu hebben. ;)

O0
Juist, dat klopt.