Handhaving

Auteur Topic: Handhaving  (gelezen 8117 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jabmarijnissen

• Forum gebruiker
Gepost op: 1 juli 2015, 18:55:19
Ik heb een vraag,mogen mag personeelvan de afdeling handhaving van de gemeente de voertuigen gebruiken van de politie,Het lijkt daarom dat er meer blauw op straat is maar in feite is dat niet zo.

Job45

• EHBO - VPK
  • Forum gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 1 juli 2015, 19:00:54
Nee, want dan worden er verwachtingen geschept die het personeel dat het voertuig gebruikt niet waar kan maken.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op eigen titel.

jabmarijnissen

• Forum gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 8 augustus 2015, 16:20:46
Vandaag heb ze weer zien rijden in een herkenbaar voertuig,wie kan mij vertellen waar ik een klacht kan indienen en in welk wetboek dit is opgenomen

Daniel!

• i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 8 augustus 2015, 16:42:00
Citaat van: jabmarijnissen link=msg=1366196 date=1439043646
Vandaag heb ze weer zien rijden in een herkenbaar voertuig,wie kan mij vertellen waar ik een klacht kan indienen en in welk wetboek dit is opgenomen
En je weet zeker dat er bijvoorbeeld niet een agent op de achterbank zat om de verdachte te vervoeren, en dat er bij gebrek aan een betere oplossing is gekozen om een beschikbare handhaver te laten rijden? En reden ze normaal of hadden ze zwaailicht en sirene aan?

Weet niet of bovenstaande voorbeeld het rechtvaardigt om een handhaver te laten rijden, maar kan mij voorstellen dat dit een mogelijke reden is. ;)

jabmarijnissen

• Forum gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 8 augustus 2015, 17:30:26
Is door mij niet geconstateerd maar deze vraag heb ik ook voor gelegd bij de politie zelf en die hebben nu ook een reactie gegeven die luid letterlijk HET IS INDERDAAD CORRECT DAT ONZE HANDHAVERS ZICH IN EEN HERKENBAAR POLITIE VOERTUIG MOGEN VERPLAATSEN
MVG POLITIE ZEELAND WEST BRABANT

Daniel!

• i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 8 augustus 2015, 18:23:01
Hmm... weer wat geleerd  O0

Gijs

• Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 8 augustus 2015, 19:15:32
Okee,duidelijk, en ook goed verzekerd?
Rij-Opleiding genoten en ogs training ook?
Bij instappen begint de inzet.

Daniel!

• i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 8 augustus 2015, 19:27:27
Citaat van: Gijs link=msg=1366212 date=1439054132
Okee,duidelijk, en ook goed verzekerd?
Rij-Opleiding genoten en ogs training ook?
Er zullen natuurlijk wel wat haken en ogen aanzitten. Zo zullen ze een handhaver geen prio-1 rit laten rijden, lijkt mij. Maar een normale rit van/naar het bureau (zoals in mijn vorige post beschreven) zonder spoed zou best door een handhaver gedaan kunnen worden als de situatie dat vereist, lijkt mij.

Gijs

• Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 8 augustus 2015, 19:44:11
Maar het geeft de indruk dat het niet een enkele rit is, zoals de verklaring van het district.
Bij instappen begint de inzet.

jeffrey010

• Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 8 augustus 2015, 21:13:17
Citaat van: jabmarijnissen link=msg=1366196 date=1439043646

Waarom zou je een klacht indienen ? Ze hebben je toch niets gedaan, je heb alleen een handhaver in een herkenbaar politie voertuig zien rijden. Beetje vreemd om dan een klacht in te dienen  ::)
Met Vriendelijke Groet.....