Handhaving

Auteur Topic: Handhaving  (gelezen 8123 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #10 Gepost op: 8 augustus 2015, 21:36:51
Leg je vraag eens weg bij Taskforce Tilburg (https://m.facebook.com/taskforcetilburgveilig.tilburg?_rdr of via Twitter @TilburgVeilig )

Want daar doel je waarschijnlijk op. Hoor eerst de uitleg eens van hen aan, voor je een klacht in gaat dienen. (?) En bovenal, voor er hier onnodig onrust gezaaid wordt omdat er in ZeeBra "handhavers in politiewagens rijden omdat er dan meer blauw op straat lijkt te zijn."
If you can dream it, you can do it.


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #11 Gepost op: 8 augustus 2015, 21:37:51
De bestuurder van een politievoertuig dient eens in de drie jaar een terugkerende rijopleiding te volgen  met goed gevolg.
De driejaarlijkse terugkerende opleiding heeft een verplicht karakter en er kunnen gevolgen aan worden verbonden bij het niet behalen van de minimum eisen.
Bij instappen begint de inzet.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #12 Gepost op: 8 augustus 2015, 21:43:58
Is alleen van toepassing op het O&G gedeelte.


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #13 Gepost op: 8 augustus 2015, 21:46:29
Van waar dan de  rijvaardigheidstraining welke verplicht is eens in de driejaar?
Bij instappen begint de inzet.


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #14 Gepost op: 8 augustus 2015, 21:56:41
Bij een brief van de Minister van Justitie van 26-03-2010 aan de leiding van de diverse politiedistricten is dit vastgelegd, het is niet wettelijk vastgelegd omdat de politiedistricten dit zelf hebben aangedragen.
Op 22-05-2015 zijn er wederom Kamervragen over gesteld, naar aanleiding van een ongeval met ernstig lichamelijk letsel met een voertuig van het AT-team.
Bij instappen begint de inzet.


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #15 Gepost op: 8 augustus 2015, 23:32:10
Citaat van: Gijs link=msg=1366226 date=1439062671
De bestuurder van een politievoertuig dient eens in de drie jaar een terugkerende rijopleiding te volgen  met goed gevolg.
De driejaarlijkse terugkerende opleiding heeft een verplicht karakter en er kunnen gevolgen aan worden verbonden bij het niet behalen van de minimum eisen.

Sommige facilitaire mensen en mensen van de garage rijden ook in opvallende wagens zonder verplichte rij training.
Met Vriendelijke Groet.....


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #16 Gepost op: 8 augustus 2015, 23:54:22
De rijopleiding is verplicht voor werken met de auto (als in stoptekens geven, gebruik maken van de vrijstelling en toestemmingsritten) , niet voor rijden met de auto. Daar heb je enkel een rijbewijs voor nodig.


scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Reactie #17 Gepost op: 9 augustus 2015, 14:33:36
Citaat van: Frank. link=msg=1366245 date=1439070862
De rijopleiding is verplicht voor werken met de auto (als in stoptekens geven, gebruik maken van de vrijstelling en toestemmingsritten) , niet voor rijden met de auto. Daar heb je enkel een rijbewijs voor nodig.

En dat is dus kennelijk precies wat er gebeurt:

Citaat van: jabmarijnissen link=msg=1366203 date=1439047826
HET IS INDERDAAD CORRECT DAT ONZE HANDHAVERS ZICH IN EEN HERKENBAAR POLITIE VOERTUIG MOGEN VERPLAATSEN

De handhavers MOGEN zich verplaatsen met een voertuig van de politie, het gebeurt dus kennelijk niet standaard. De vraag die bij wel opkomt is, WAAROM er (soms?) voertuigen van de politie voor het verplaatsen van handhavers gebruikt worden?

Overigens heeft men het over "ONZE HANDHAVERS". Wat voor handhavers zijn dat dan?


Rutger1

  • Integrale Handhaving
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 150
Reactie #18 Gepost op: 9 augustus 2015, 14:53:46
Citaat van: scorpio link=msg=1366298 date=1439123616
En dat is dus kennelijk precies wat er gebeurt:

De handhavers MOGEN zich verplaatsen met een voertuig van de politie, het gebeurt dus kennelijk niet standaard. De vraag die bij wel opkomt is, WAAROM er (soms?) voertuigen van de politie voor het verplaatsen van handhavers gebruikt worden?

Overigens heeft men het over "ONZE HANDHAVERS". Wat voor handhavers zijn dat dan?

Sommige gemeentes hebben een samenwerkingsverband met de politie. Neem bijvoorbeeld taskforce Tilburg. Dit is een team dat bestaat uit een aantal BOA's van de gemeente (handhavers) en een aantal agenten van de politie. Dit is een vast team, wat gebruik maakt van auto's van zowel de politie als handhaving, waarbij het regelmatig voorkomt dat er koppels zijn bestaande uit een handhaver en een agent.

Ook zijn er in sommige gemeentes projecten waarbij de politie erg nauw samenwerken met toezicht & handhaving, denk aan acties in het kader van hennepteelt, jeugd, heling, horeca en evenementen.

Dus dan komt het voor dat een handhaver in een politie voertuig rijd, of een agent in een handhavingsvoertuig rijd.
- Werkzaam als Integraal Handhaver (BOA domein I) - Voormalig horecaportier en HTV-P student  Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #19 Gepost op: 9 augustus 2015, 21:26:17
Zoals ik ook al had benoemd, Taskforce Tilburg. Benieuwd of de topicstarter hen al benaderd heeft.. ;)
If you can dream it, you can do it.