Handhaving

Auteur Topic: Handhaving  (gelezen 8043 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Rutger1

  • Integrale Handhaving
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 150
Reactie #30 Gepost op: 17 augustus 2015, 14:15:07
Citaat van: Roy009147 link=msg=1367498 date=1439761064
Een BOA in Domein 6 heeft zeker geen algemene opsporingsbevoegdheid. Een BOA in Domein 6 is vanuit zijn taak niet te plaatsen in een van de andere domeinen en er wordt voor deze BOA maatwerk geleverd voor wat betreft de bevoegdheden. Afhankelijk van zijn taak en functie wordt een pakket aan bevoegdheden samengesteld welke nodig zijn voor de uitoefening van die taak. Dit kan betekenen dat een BOA een hele uitgebreide bevoegdheid krijgt die vergelijkbaar is met die van een Algemeen Opsporingsambtenaar, maar die kan ook heel beperkt zijn omdat hij in zijn functie slechts maar met een bepaald soort wetgeving te maken heeft waarop hij moet handhaven.


Hmm... Wat ik altijd geleerd heb is dat een domein 6 BOA algemene opsporingsbevoegdheden heeft, maar wordt geacht deze alleen te gebruiken in het kader van zijn of haar taakaanstelling

Artikel 11.4 lid 1 van de beleidsregels BOA geeft aan dat een domein 6 BOA bevoegd is voor alle strafbare feiten, maar zich dient te beperken tot die feiten die noodzakelijk zijn voor een goede uitoefening van zijn of haar taak.

Kan zijn dat ik fout zit, maar zo is het mij altijd geleerd!
- Werkzaam als Integraal Handhaver (BOA domein I) - Voormalig horecaportier en HTV-P student  Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel


scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Reactie #31 Gepost op: 18 augustus 2015, 05:10:41
Citaat van: Rutger1 link=msg=1367581 date=1439813707
Kan zijn dat ik fout zit, maar zo is het mij altijd geleerd!

Volgens mij was dat zo tot 1-7-2015, toen de "Circulaire domeinen bijzondere opsporingsambtenaar" is vervangen door de "Beleidsregels Buitengewoon Opsporingsambtenaar". Nu moet de boa-werkgever middels een aanvraagformulier aangeven welke opsporingsbevoegdheden zijn gewenst voor de taakuitvoering van zijn boa's.


Rutger1

  • Integrale Handhaving
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 150
Reactie #32 Gepost op: 19 augustus 2015, 10:23:05
Dat zou inderdaad goed kunnen. Bedankt voor de uitleg!  ;)
- Werkzaam als Integraal Handhaver (BOA domein I) - Voormalig horecaportier en HTV-P student  Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel


guest15549

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 20 augustus 2015, 16:17:50
Los van het feit of BOA's wel in politievoertuigen mogen rijden..

Hoe zit het met de monteurs van de garage/dealer waar de politievoertuigen in onderhoud zijn? Als de dienstdoende monteur een proefritje met de auto moet maken, hoe wordt dat dan gedaan? Agent ernaast ofzo? Mocht de monteur tijdens het proefritje een situatie tegenkomen waar politie-optreden noodzakelijk is dan verwachten mensen wel iets van hem..


koenb

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 643
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #34 Gepost op: 20 augustus 2015, 16:20:54
Citaat van: RS496 link=msg=1368008 date=1440080270
Los van het feit of BOA's wel in politievoertuigen mogen rijden..

Hoe zit het met de monteurs van de garage/dealer waar de politievoertuigen in onderhoud zijn? Als de dienstdoende monteur een proefritje met de auto moet maken, hoe wordt dat dan gedaan? Agent ernaast ofzo? Mocht de monteur tijdens het proefritje een situatie tegenkomen waar politie-optreden noodzakelijk is dan verwachten mensen wel iets van hem..

Groene kentekenplaten


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #35 Gepost op: 20 augustus 2015, 16:31:49
Citaat van: koenb link=msg=1368010 date=1440080454
Groene kentekenplaten
Nou bij ons rijden ze gewoon in de voertuigen hoor. Leverde laatst nog een leuke situatie op, tijdens alcohol controle komen ze voorbij met onze bussen. Een hoop omstanders verbaasd dat ze moesten blazen.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


koenb

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 643
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #36 Gepost op: 20 augustus 2015, 16:41:11
Citaat van: kaasje link=msg=1368011 date=1440081109
Nou bij ons rijden ze gewoon in de voertuigen hoor. Leverde laatst nog een leuke situatie op, tijdens alcohol controle komen ze voorbij met onze bussen. Een hoop omstanders verbaasd dat ze moesten blazen.

Dan verschilt dat per regio. Hier zie ik het in ieder geval wel zo. Ook bij voormalig Honac zag ik die platen er op.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #37 Gepost op: 20 augustus 2015, 19:01:37
Hier grote magneetstrips met Buiten Dienst er op.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #38 Gepost op: 20 augustus 2015, 22:25:58
Citaat van: RS496 link=msg=1368008 date=1440080270
Los van het feit of BOA's wel in politievoertuigen mogen rijden..

Hoe zit het met de monteurs van de garage/dealer waar de politievoertuigen in onderhoud zijn? Als de dienstdoende monteur een proefritje met de auto moet maken, hoe wordt dat dan gedaan? Agent ernaast ofzo? Mocht de monteur tijdens het proefritje een situatie tegenkomen waar politie-optreden noodzakelijk is dan verwachten mensen wel iets van hem..

Bij de eenheid Rotterdam zie ik weleens kleefmagneten met de tekst "buiten dienst" op de voertuigen.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.