Is dat zo?
Wie is: "men".
Makkelijk om een serieuze hoogleraar zo aan de kant te schuiven. Ik neem een dergelijke onderzoeker serieuzer als een medewerker van een meldkamer. Heb je het rapport al gelezen? Mooi geschetst op papier, de praktijk leert me dat ze zich nog steeds regelmatig zelf aanmelden voor incidenten waar ze vrij weinig te zoeken hebben.
Men was op dat moment de regering. Inmiddels is daar geen verandering in gekomen en ook de luchthaven zelf is tevreden met 1 aanspreekpunt.
Je hebt het over een serieuze hoogleraar? Prima. Vertrouw jij lekker op de titel. Dan ga ik je als meldkamercentralist niet verder proberen te overtuigen. Of zal ik de rest van mijn CV nog even doorgeven? Wellicht helpt het.
Het klopt dat er nog steeds eenheden op eigen initiatief op meldingen van de politie rijden. Dat hoort niet en wordt ook steeds meer onder controle gebracht. Een en ander hangt ook samen met de reorganisatie binnen de KMar.
Wat ik hier een beetje tussen de regels door lees is dat we volgens mij nig veel van elkaar kunnen leren. Dit leren van elkaar is wat me mischien te weinig doen. Mijn ervaring is namelijk dat de kmar medewerkers waarmee ik van doen heb gehad experts zijn op hun taakveld. Echter is mijn ervaring met aanleunen bij zowel een geweldscasus als een ramkraak. Dat de kmar medewerker ver buiten hun comfortzone zaten en echt aansturing nodig hadden.
De kmar zal dit soort casussen ook zeker omgekeerd beleeft hebben. Daarom zou links en recht een uitwisseling niet zo verkeerd zijn. Het gezamelijk doel is boeven vangen en als we samen naar een hoger plan kunnen tillen zou dat mooi zijn.
Inderdaad hebben veel KMar medewerkers weinig kaas gegeten van zaken buiten hun taakveld. Vandaar dat ik ook zei dat de KMar geen politie is.
Natuurlijk is samenwerking prima, maar collega's van de KMar zouden zich primair met de eigen taken bezig moeten houden. Als er tijd en ruimte is dan kan er eventueel aangeleund worden bij de politie.
Kortom: schoenmaker blijf bij je leest :-)
Exact. :-)