Mischien dat ik met mijn reactie wat collega's tegen de schenen schop, maar zo denk ik er over.
Ik draai al wat jaartjes mee bij de KMar, in diverse taakvelden en werkplekken.
Van mij mag (mening!) de KMar vandaag nog opgeheven worden en vervloeien in de NP. 90% van onze werkzaamheden kan ook in een politie uniform uitgevoerd worden. Wat ik daarmee bedoel, is dat een politieman, ex kmar of niet, het gros van onze werkzaamheden kan doen, wellicht in sommige taakvelden met wat opleiding in documenten ed.
Bijstandseenheid (BE) hogere geweldsspectrum met diens uitrusting en vaardigheden, prachtige eenheid, maar kan ook bij de NP uitgevoerd worden, kwestie van keuren en goed opleiden.
Internationale en militaire taken, laat een klein deel van ex KMar personeel hun militaire status behouden en klaar, MP afdeling binnen de NP, klaar, behoeft enkel wat aanpassing in de regelgeving en p&o matig.
Ik zie zoveel zaken, aanbestedingen, voertuigen, systemen, mobiele apparatuur noem het maar op, langs elkaar heen lopen, het is ongelofelijk. Kijkende naar het belang van Nederland en onze belasting betaler, niet uit te leggen.
Nog niet eens te spreken over alle ellende rond de reorganisatie en reisafstanden en effectieve inzetbaarheid bij steunverleningen overige brigades.
Niet gek dat ik ook m'n heil bij de NP ga zoeken zodra die kans zich aandient.