Ik denk en hoop dat dit in de nabije toekomst verbeterd zal worden door de activatie van de GPS/AVLS bij de KMar (opnieuw).
Echter hoop ik dat het OC dan ook de kmar eenheden inzichtelijk heeft en vervolgens contact met ops kan opnemen.
@Cabo, toevallig haha ik deed dat ook altijd, oortje op noodhulp gespreksgroep politie, niet veel collega's doen dat op de motor.
Het voorbeeld met de MTV controle is een van de voorbeelden inderdaad.
Maar er zijn er meer.
Men moet weten wat er om je heen gebeurt in je bewakingsgebied. Veiligheid eigen personeel & dienstverlening burger.
Zeker in stedelijk gebied, het kan zomaar voorkomen dat bijv de politie een BTGV aan het doen is en een KMar koppel via de verkeerde kant de straat in komt tijden tijdens een reguliere surveillance, nietsvermoedend, kan overigens andersom ook.
In mijn werkgebied staat de Brigade in een redelijke uithoek en moet de politie van ver komen. Bijna alle reanimaties of ongevallen met letsel hebben wij hier. Hulp bieden aan hen die dit behoeven, ongeacht of je nu met kmar werkzaamheden bezig bent.
Ook dit loopt nu enorm terug, rtid heeft niet de capaciteit alles in de gaten te houden.