Ik kan mij voorstellen dat er voor een fiets / skelter te water de brandweer word gealarmeerd.
Wel zou ik bij een dergelijke grote (dure) inzet z.s.m. een Burgernet actie starten om te achterhalen of iemand de fiets herkend, zoals dat hier ook is gedaan. Ook de genoemde reden van afschalen lijkt mij duidelijk.
Aan de andere kant ben ik ook wel benieuwd naar de cijfers. Hoe vaak is het voorgekomen dat bij een kinderfiets / skelter te water ook daadwerkelijk een persoon te water was? Overigens zie ik een scootmobiel / rolstoel te water als iets anders: daarvan is de berijder (meestal) minder mobiel. Een inzetvoorstel word, neem ik aan, bepaald aan de hand van cijfers... Vandaar dat ik daar ook wel benieuwd naar ben.
(inkoppertje: als deze inzet op grond van cijfers en ervaring is gedaan, dan treft men kennelijk relatief vaak een persoon te water aan in een dergelijke situatie)Tot slot wil ik 1 ding nog wel kwijt: Dit is een forum, iedereen mag vraagtekens zetten bij een dergelijke inzet.
En een stukje opheldering kan bij de burger of bij andere hulpverleners voor duidelijkheid en begrip zorgen.
Ook ik leer vaak iets nieuws door te vragen op fora, en dat is juist iets moois. En waar ik in eerste instantie verrast was door de grote inzet, heb ik er gezien de omstandigheden (speeltuin dichtbij, na schooltijd, formaat zoekgebied) begrip voor dat dit alles nodig was voor deze zoekactie.