En nog een knuppeltje in dat hok van die arme hoenders....
Er gaan aardig wat voertuigen met blauw-blauw op weg; de 2de en 3de alarmering zullen daarbij ook grotere afstanden afleggen. We weten ook allemaal dat er wel eens aanrijdingen gebeuren tijdens P1 ritten. Stel: één van de voertuigen die hier naartoe op weg was krijgt een aanrijding, en er raakt daarbij nog iemand gewond ook.
Of: er rijdt tijdens deze inzet iemand aan de andere kant van de regio het water in, en die overlijdt omdat al het potentieel bij een achtergelaten fietsje/skelter langs de waterkant staat en de hulp voor hem/haar te lang duurt.
Gebeurt dit soort dingen dagelijks ? Nee. Maar wel vaker dan dat er daadwerkelijk een kind uit het water gehaald wordt tijdens zo'n zoekactie......
Ik lees uit het bericht van Peter71 iets van 'het gaat om een kind,
dus je zet alles op alles'. En die gedachtengang snap ik als het aannemelijk is dat er daadwerkelijk een kind in het water ligt.
Maar als je
dit overzicht uit Haaglanden ziet, en weet dat er in al deze gevallen niemand in het water is gevonden.... Moet je dan niet meer inzetten op bewustwording bij de ouders ? Wij hebben in het verleden in ieder geval veelvuldig verwezen naar de tips in dat item.
In Haaglanden kennen we inmiddels het inzetvoorstel 'persoon te water' (2 WO's) en 'persoon te water (mogelijk)' (1 WO). De laatste wordt gebruikt voor de kinderfietsjes etc.
Peen