Omscholen tot ambulancechauffeur/verpleegkundige

Auteur Topic: Omscholen tot ambulancechauffeur/verpleegkundige  (gelezen 9351 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #10 Gepost op: 15 juni 2015, 12:55:36
Breder denken, mensen..

Een verpleegkundige met 10 jaar ervaring op mbo niveau kan ook besluiten een bachelor opleiding tot medisch hulpverlener te volgen. De jaren ervaring tellen dan mee.
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Jim

  • Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 647
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #11 Gepost op: 15 juni 2015, 19:04:32
Citaat van: CM link=msg=1356048 date=1434365736
Breder denken, mensen..

Een verpleegkundige met 10 jaar ervaring op mbo niveau kan ook besluiten een bachelor opleiding tot medisch hulpverlener te volgen. De jaren ervaring tellen dan mee.

Dit is onduidelijk: iemand met 5 jaar ervaring als verpleegkundige is niet hetzelfde als iemand met 5 jaar ervaring als bmh'er.
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #12 Gepost op: 16 juni 2015, 08:15:33
Dit is onduidelijk: iemand met 5 jaar ervaring als verpleegkundige is niet hetzelfde als iemand met 5 jaar ervaring als bmh'er.

De vacature tekst is hooguit onduidelijk, mijn bericht niet. Bovendien, het lijkt mij nogal evident dat een bachelor student geen 5 jaar ervaring heeft als mhv, dat is namelijk onmogelijk.

Ik zou een verpleegkundige met deze bachelor met open armen ontvangen, ze zijn goed opgeleid en hebben een stevige theoretische basis. Kijk een keer naar het curriculum. Ze zijn bovendien kritisch en kunnen reflecteren op het eigen handelen. Door te luisteren naar een gemiddeld koffiekamer gesprek concludeer ik dat dat nu nog niet het geval is bij de meeste collegas.
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon