Motoragent vervoert arrestant geboeid naast motor

Auteur Topic: Motoragent vervoert arrestant geboeid naast motor  (gelezen 23150 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

jeffrey010

• Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 14 juli 2015, 10:35:42
Citaat van: Hammie link=msg=1361887 date=1436862703
+1 helemaal mee eens, wen er maar aan!  :-X

Het is triest dat er zo eenzijdig beeld wordt geschetst, de media draagt er zeker aan bij dat er nu zoveel mensen tegen de politie keren!
Met Vriendelijke Groet.....

kens62

• Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 14 juli 2015, 10:44:19
En hoe zou deze moteragent de verdachte dan ten spoedigste over moeten (laten) brengen?
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #12 Gepost op: 14 juli 2015, 11:01:08
Citaat van: kens62 link=msg=1361889 date=1436863459
En hoe zou deze moteragent de verdachte dan ten spoedigste over moeten (laten) brengen?
Het was met een knipoog bedoeld. Ten spoedigste betekend ook met een geschikt vervoersmiddel, als je vervolgens een uur moet wachten (met reden) dan is het nog steeds ten spoedigste.
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Dion

• Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 14 juli 2015, 11:03:19
Citaat van: kaasje link=msg=1361891 date=1436864468
Het was met een knipoog bedoeld. Ten spoedigste betekend ook met een geschikt vervoersmiddel, als je vervolgens een uur moet wachten (met reden) dan is het nog steeds ten spoedigste.
Ik ga geen uur met een verdachte op straat staan wachten, dan wordt je na 5 minuten toch aardig creatief..  ;)

BommelDing

• Eerste hulpverlener, ex-SIGMA-lid
  • Forum gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 14 juli 2015, 11:03:26
En dan te lezen over de "verafschuwde/onmenselijke" reacties over de politie (o.a. de bekende "ACAB's" vliegen om de oren).

Dit vind ik juist een goede methode om het af te leren, soort heropvoeding. Dikke duim omhoog voor de agent in kwestie!

specialagent112

• Forum gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 14 juli 2015, 11:07:11
De media werkt haat tegen de politie inderdaad in de hand, althans daar begint het toch wel op te lijken... Geeft immers interessante beelden en mensen praten erover...

Echter vind ik het vreemd dat mensen op deze actie goedkeuren... Ik snap dat men zijn/haar collega's wil beschermen maar wat deze motoragent doet in dit filmpje gaat echt helemaal nergens over.

peen van dienst

• Senior gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 14 juli 2015, 11:10:50
Citaat van: jeffrey010 link=msg=1361878 date=1436860371
En wat zit de media er weer lekker bovenop  >:( Vanmorgen in alle journaals aandacht aan dit item. En wat voor aandacht krijgt een neergestoken politieagent?? Bijna niks! Stelletje sensatiezoekers bij de journaals  >:(
Sorry hoor: maar steekpartijen gebeuren landelijk gezien dagelijks. Dus dat het in Leerdam en omstreken groot nieuws is: prima. Maar het is geen landelijk nieuws. Nee, ook niet als het een politieagent is.

Ik vraag me ook af: is van dat incident in Leerdam persalarm gemaakt, toen ? Ik heb het niet nagezocht, maar nee ? Als er alleen maar 2 foto's van de verwondingen van zijn, komt het niet in het nieuws. Als je aandacht voor je incident wil, moet je als politie tijdig persalarm laten maken zodat er (bewegende) beelden zijn. Het beroemde 'geen beelden is geen nieuws' verhaal.

Is dat hard ? Ja; maar zo werkt het wel. Wij leveren ook met de regelmaat van de klok items aan de diverse omroepen en journaals. En soms wordt een klein incidentje meegenomen in het journaal omdat je er goed beeld van hebt, en iets groots niet omdat je net niet 'dat mooie shot' hebt. Ik trek me ook wel eens de haren uit de kop omdat ik weet wat er niet in het NOS of RTL nieuws zit wat volgens mij groter nieuws is dan wat ze op dat moment brengen, maar het is niet anders.

Dit beeld van de motoragent is opmerkelijk, en er is bewegend beeld van. Dus dat komt dan wel in de journaals. Zo simpel is het. Of het deel uitmaakt van een groot complot om de politie zwart te maken, waag ik te betwijfelen.

Ik snap de emoties rond de neergestoken politieman. En ja; ik vind het ook erg dat iemand zoiets overkomt tijdens het uitoefenen van zijn (te laag betaalde) werk. Maar steek ook de hand in eigen boezem, en vraag je af of er meer redenen kunnen zijn dat er weinig aandacht aan zo'n gebeurtenis wordt besteed. En leer ervan.

Als je aandacht wil voor de problemen die de politie op straat tegenkomt: geef goede persalarmen, laat journalisten ongehinderd hun werk doen zodat ze goede beelden kunnen maken, neem eens een verslaggever mee op een avonddienst, denk aan initiatieven 'van binnenuit' als bodycams, 'PRO/247' uit Rotterdam etc.

We kennen allemaal dit plaatje: http://www.tuxboard.com/photos/2014/01/bon-weekend-26.jpeg

Normaliter zie je altijd beeld van politie agenten die ergens op reageren, maar niet waar zij op reageren. Goed voorbeeld is dat filmpje van die schoppende motoragent van vorige week. Als je als politie op een andere manier in beeld wil komen, moet je zorgen dat er ook beeld is 'van daarvoor'; dus van het eerste plaatje in bovenstaande cartoon.

Ja, het is een vorm van marketing. Maar verwacht simpelweg niet dat alle journaals openen met een item over de neergestoken agent, als er geen beeld van is. Ik zeg niet dat het daardoor een onbelangrijke gebeurtenis is, maar wel dat het zo werkt op de redacties van de diverse nieuwsprogramma's.

Citaat van: jeffrey010 link=msg=1361888 date=1436862942
Het is triest dat er zo eenzijdig beeld wordt geschetst, de media draagt er zeker aan bij dat er nu zoveel mensen tegen de politie keren!
We leven simpelweg in een beeld-gestuurde maatschappij: iedereen heeft een camera bij zich dus 'men' verwacht overal beeld van. Als jouw item geen beeld heeft, zijn er 10 andere waar wel beeld van is; en dan pakken ze die dus. Nogmaals: geen beelden is geen nieuws.

Citaat van: specialagent112 link=msg=1361895 date=1436864831
De media werkt haat tegen de politie inderdaad in de hand, althans daar begint het toch wel op te lijken... Geeft immers interessante beelden en mensen praten erover...
Zorg ervoor dat er ook beelden zijn die de andere kant belichten, en je krijgt ook echt wel aandacht. Maar op dit moment komen alleen de beelden van 'de schatjes' op de zender: simpelweg omdat die als enige beschikbaar zijn. Je zou <knuppel in het hoenderhok> kunnen zeggen dat zij hun publiciteit beter op order hebben.</knuppel>

Peen
Redacteur van

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #17 Gepost op: 14 juli 2015, 11:23:34
Citaat van: Dion link=msg=1361892 date=1436864599
Ik ga geen uur met een verdachte op straat staan wachten, dan wordt je na 5 minuten toch aardig creatief..  ;)
Ja, maar dan moet je ook niet gek staan te kijken als je dan op je vingers wordt getikt
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Nickvm

• Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 14 juli 2015, 11:45:14
Ook in dit geval weer.

Ik moest glimlachen toen ik het zag, is het netjes nee.
De media is heel erg eenzijdig in de meeste gevallen, met name de kranten.

Dion

• Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 14 juli 2015, 11:51:19
Citaat van: kaasje link=msg=1361900 date=1436865814
Ja, maar dan moet je ook niet gek staan te kijken als je dan op je vingers wordt getikt
Als ik daar een uur blijf staan doe ik het ook niet goed, we doen het nooit goed. Dan weet jij net zo goed als ik dat we gewoon voor de manier kiezen die ons het beste lijkt.
Dat daar daarna mensen over heen vallen is tegenwoordig standaard.