Motoragent vervoert arrestant geboeid naast motor

Auteur Topic: Motoragent vervoert arrestant geboeid naast motor  (gelezen 23189 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Wouter

• Senior gebruiker
Reactie #80 Gepost op: 19 juli 2015, 20:57:47
Citaat van: Thor link=msg=1362831 date=1437314839
Dit filmpje toont expliciet de mentaliteit van sommige motoragenten in de polder. Deze hier getoonde mentaliteit bij de bewuste motoragent en mogelijke motorcollega's zal waarschijnlijk helaas niet op zichzelf staan. Mogelijk zijn de betreffende bevoegde autoriteiten in de polder door dit filmpje even wakker geschut.

Had je dit 6 jaar geleden geschreven, was ik het wellicht met je eens geweest. Vandaag de dag ziet het beeld er naar mijn inziens er totaal anders uit.

DJester

• Verkeersregelaar
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #81 Gepost op: 19 juli 2015, 21:42:30
Citaat van: Wouter link=msg=1362872 date=1437332267
Had je dit 6 jaar geleden geschreven, was ik het wellicht met je eens geweest. Vandaag de dag ziet het beeld er naar mijn inziens er totaal anders uit.

Heb inderdaad een totaal ander beeld van motoragenten. Erg positief zelfs, afgelopen zaterdag nog de mooie ervaring gehad om op een dienstmotor te klimmen. Agent in kwestie bood zelfs aan om een foto te maken :) dit was ook niet in de randstad, maar in een pittoresk dorpje in Brabant.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #82 Gepost op: 19 juli 2015, 21:50:40
Citaat van: HIT link=msg=1362862 date=1437326125
Dan over dit filmpje, het gaat hier om iemand die geen identificatie bewijs bij zich behoefte te hebben vanwege de leeftijd daarom is er nu commotie. Wat hij wel hoort te doen en dat weet ook iemand van 13 is netjes vertellen wie hij is en daar niet over te liegen. Voor zover ik het verhaal ken is hem dat twee keer gevraagd en heeft hij twee keer iets anders verklaard. Als er dan geen voertuig in de buurt is moet je hem dan laten gaan? Of moet je hem over brengen op een manier die op dat moment alleen mogelijk is? Een oud spreekwoord "wie zijn kont brand moet op de blaren zitten" als hij normaal had gezegd wie hij was had hij ook niet zo mee gehoeven.

Verdachte zou geen id bij zich hebben gehad én 2 x een valse naam hebben opgegeven....

Desalnietemin zou ik het anders oplossen....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #83 Gepost op: 20 juli 2015, 07:49:06
Citaat van: Wouter link=msg=1362872 date=1437332267

De tijden gaan hard. Een positieve ontwikkeling dus in de laatste zes jaar.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #84 Gepost op: 20 juli 2015, 07:52:19
Citaat van: Thor link=msg=1362831 date=1437314839
Dit filmpje toont expliciet de mentaliteit van sommige motoragenten in de polder. Deze hier getoonde mentaliteit bij de bewuste motoragent en mogelijke motorcollega's zal waarschijnlijk helaas niet op zichzelf staan. Mogelijk zijn de betreffende bevoegde autoriteiten in de polder door dit filmpje even wakker geschut.

Kan je dit verhaal nader onderbouwen?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #85 Gepost op: 20 juli 2015, 08:22:53
Citaat van: DiNozzo link=msg=1362904 date=1437371539
Kan je dit verhaal nader onderbouwen?

Het bewuste filmpje spreekt, lijkt mij, voor zich over de mentaliteit van die motoragent. Zoals Wouter aangeeft is er in de afgelopen jaren gelukkig het een en ander in positieve zin veranderd. Als je zoals jij er tegenwoordig midden tussenin zit is je dat waarschijnlijk niet ontgaan en zullen dit soort zaken waarschijnlijk niet of vrijwel niet meer voorkomen, zeker na de reactie en de in eerste instantie genomen maatregel door de korpsleiding en wat daarop moge volgen, gelukkig maar.

Lunatum

• Arts
  • Senior gebruiker
Reactie #86 Gepost op: 20 juli 2015, 10:24:45
Citaat van: Jerommeke link=msg=1362821 date=1437310609
Ik weet niet of het al benoemd is, in de Amsterdamse binnenstad is het jarenlang de gewoonste zaak van de wereld geweest om aangehouden verdachten, geboeid, en vastgebonden aan het dienstpaard lopend naar bureau Nieuwmarkt, Beursstraat of Nieuwerzijds te vervoeren.
Frank Buys heeft daar nog wel ergens beeldmareriaal  van op joeptoep staan.
Dat zal best. Vroeger was het ook normaal om een kies te trekken met een slok sterke drank als verdoving...

Lunatum

• Arts
  • Senior gebruiker
Reactie #87 Gepost op: 20 juli 2015, 10:32:01
Is het vreemd dat iemand op deze manier wordt vervoert, nee. We vinden het ook niet vreemd als iemand geboeid aan de fiets wordt meegenomen en ook al helemaal niet geboeid aan een paard ( vroeger niet en nu ook niet want het wordt nu nog steeds ook aangeleerd ).
Ik ben maar een gewone burger, maar ik vind vervoer van een verdachte aan fiets op paard net zo raar als aan de motor. Ik begrijp heus wel dat je soms creatief moet zijn, maar wat mij betreft is zeker niet de voorkeursmethode.

Dan over dit filmpje, het gaat hier om iemand die geen identificatie bewijs bij zich behoefte te hebben vanwege de leeftijd daarom is er nu commotie. Wat hij wel hoort te doen en dat weet ook iemand van 13 is netjes vertellen wie hij is en daar niet over te liegen. Voor zover ik het verhaal ken is hem dat twee keer gevraagd en heeft hij twee keer iets anders verklaard. Als er dan geen voertuig in de buurt is moet je hem dan laten gaan? Of moet je hem over brengen op een manier die op dat moment alleen mogelijk is? Een oud spreekwoord "wie zijn kont brand moet op de blaren zitten" als hij normaal had gezegd wie hij was had hij ook niet zo mee gehoeven.
Het maakt mij helemaal niets uit wat deze jongeman gedaan heeft, of misschien, speculatief, nog zou kunnen gaan doen. Hij hoeft niet tentoongesteld te worden aan het publiek. Dat past niet meer in deze tijd.

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #88 Gepost op: 20 juli 2015, 11:38:30
Citaat van: Lunatum link=msg=1362923 date=1437381121
Het maakt mij helemaal niets uit wat deze jongeman gedaan heeft, of misschien, speculatief, nog zou kunnen gaan doen. Hij hoeft niet tentoongesteld te worden aan het publiek. Dat past niet meer in deze tijd.
Tentoongesteld worden aan.....
Dat is iets wat jij ervan maakt, ik maak ervan dat hij ook normaal had kunnen meewerken en hij heeft bewust gekozen voor het niet meewerken.
Iedereen spreekt dat Politie rekening moet houden dat hij/zij op de gevoelige plaat kan worden gezet om geoordeeld te worden, waarom geldt ditzelfde niet voor een verdachte/crimineel die bewust een keuze maakt? Waarom wel die bescherming voor iemand die bewust en bewezen de fout in gaat maar niet voor iemand die zijn/haar werk doet?

Mijn eerlijke overtuiging is dat wanneer het "tentoonstellen" weer wat meer gebeurd dat mensen wel iets beter nadenken over wat men doet, immers nu weten de buren niet altijd dat men iets heeft uitgehaald maar niets is erger dan dat ook de buren weten wat  men heeft gedaan.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

Lunatum

• Arts
  • Senior gebruiker
Reactie #89 Gepost op: 20 juli 2015, 11:53:12
Citaat van: HIT link=msg=1362935 date=1437385110
Tentoongesteld worden aan.....
Dat is iets wat jij ervan maakt, ik maak ervan dat hij ook normaal had kunnen meewerken en hij heeft bewust gekozen voor het niet meewerken.
Iedereen spreekt dat Politie rekening moet houden dat hij/zij op de gevoelige plaat kan worden gezet om geoordeeld te worden, waarom geldt ditzelfde niet voor een verdachte/crimineel die bewust een keuze maakt? Waarom wel die bescherming voor iemand die bewust en bewezen de fout in gaat maar niet voor iemand die zijn/haar werk doet?
Ik kan niet beoordelen waarom een verdachte is aangehouden. Wellicht is hij onterecht aangehouden. Hij is pas schuldig als de rechter hem veroordeelt. Wat zou jij er van vinden als je onterecht wordt aangehouden en op deze manier wordt meegevoerd?