Motoragent vervoert arrestant geboeid naast motor

Auteur Topic: Motoragent vervoert arrestant geboeid naast motor  (gelezen 23447 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

StevenQ

• Senior gebruiker
Reactie #100 Gepost op: 21 juli 2015, 08:31:04
hoe je het ook wend of keert: als je als burger iemand aan je motor vastmaakt en mee laat rennen word je vast aan de kant gezet door de politie die dat dan niet veilig vind.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #101 Gepost op: 21 juli 2015, 08:46:44
Citaat van: quattromontanes link=msg=1362994 date=1437398458
Het welbekende Wetboek van Amsterdam is er dan ook niet voor niets.... 98uiye
Ik ken het ook niet. Vertel!
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #102 Gepost op: 21 juli 2015, 09:19:40
Ik vermoed dat hier met "Het Wetboek van Amsterdam" wordt gedoeld op de ongeschreven "wetten", dus bepaalde en typische afwijkende gewoonten en gebruiken, houdingen tov en omgang met het gezag etc. die in de loop der tijd zijn ingeburgerd in Amsterdam.

Zoals in dit geval bijv.: een motorrijder zou het niet moeten flikken om iemand aan de motor vast mee te nemen, iemand aan een touw vanaf een ruiter op een politiepaard wordt als min of meer ludiek beschouwd.

Sven82

• Senior gebruiker
Reactie #103 Gepost op: 21 juli 2015, 10:27:49
Ik ken het ook niet. Vertel!
Echt niet?

Het is natuurlijk wat gekscherend bedoeld, maar de politie in Amsterdam heeft nog wel eens de naam er een iets ander Wetboek van Strafvordering en ambtsinstructie op na te houden. Ik denk een naam die voornamelijk te danken is aan het oude bureau Warmoesstraat, maar de andere wijken kunnen er ook wat van. ;)

7131

• Senior gebruiker
Reactie #104 Gepost op: 21 juli 2015, 11:45:41
Citaat van: Sven82 link=msg=1363097 date=1437467269
Echt niet?

Het is natuurlijk wat gekscherend bedoeld, maar de politie in Amsterdam heeft nog wel eens de naam er een iets ander Wetboek van Strafvordering en ambtsinstructie op na te houden. Ik denk een naam die voornamelijk te danken is aan het oude bureau Warmoesstraat, maar de andere wijken kunnen er ook wat van. ;)

Hoelang werk jij al in Amsterdam ?

Sven82

• Senior gebruiker
Reactie #105 Gepost op: 21 juli 2015, 12:25:12
Hoelang werk jij al in Amsterdam ?
Ik leef er nu zo een 33 jaar. Ik werk nu ongeveer 14 jaar op Schiphol, maar dat is de Haarlemmermeer.

7131

• Senior gebruiker
Reactie #106 Gepost op: 21 juli 2015, 14:24:25
Citaat van: Sven82 link=msg=1363116 date=1437474312
Ik leef er nu zo een 33 jaar. Ik werk nu ongeveer 14 jaar op Schiphol, maar dat is de Haarlemmermeer.

Ok. "Ik werk er niet" was een korter en duidelijker antwoord geweest op mijn vraag, maar dat terzijde.

Ik heb van "die naam" zoals jij het benoemt in de 22 jaar dat ik er werk nog nooit gehoord. Mag ik stellen dat jij eea "van horen zeggen" hebt en niet uit eigen ervaring ? Ik weet namelijk niet beter dan dat ik en mijn collega's in Amsterdam alles doen zoals dat in de rest van het land ook gebeurt. Dat de werkprocessen wellicht enigszins van elkaar verschillen is niet vreemd, zelfs niet in zo'n klein land als Nederland. Maar dat de collega's in Amsterdam er een "eigen" wetboek van strafvordering en/of ambtsinstructie op na zouden houden is natuurlijk schromelijk overdreven en doet in mijn ogen afbreuk aan de professionaliteit van de collega's in Amsterdam. Los daarvan vind ik het uiten van zulke uitspraken onprofessioneel.

Sven82

• Senior gebruiker
Reactie #107 Gepost op: 21 juli 2015, 14:43:10
Ok. "Ik werk er niet" was een korter en duidelijker antwoord geweest op mijn vraag, maar dat terzijde.

Ik heb van "die naam" zoals jij het benoemt in de 22 jaar dat ik er werk nog nooit gehoord. Mag ik stellen dat jij eea "van horen zeggen" hebt en niet uit eigen ervaring ? Ik weet namelijk niet beter dan dat ik en mijn collega's in Amsterdam alles doen zoals dat in de rest van het land ook gebeurt. Dat de werkprocessen wellicht enigszins van elkaar verschillen is niet vreemd, zelfs niet in zo'n klein land als Nederland. Maar dat de collega's in Amsterdam er een "eigen" wetboek van strafvordering en/of ambtsinstructie op na zouden houden is natuurlijk schromelijk overdreven en doet in mijn ogen afbreuk aan de professionaliteit van de collega's in Amsterdam. Los daarvan vind ik het uiten van zulke uitspraken onprofessioneel.
Relax man. Het is van horen zeggen en er ligt geen herleidbaar feit aan ten grondslag. Het is meer dat "de legende gaat...". Het is gewoon een naam die kennelijk buiten Amsterdam bekender is dan bij de mensen van het korps zelf.

Verder is het ook niet negatief bedoeld. Het verhaal van het Wetboek van Amsterdam houdt ook voornamelijk in dat de politie in onze hoofdstad praktisch omgaat met de regels.

Het doet in zijn geheel niets af aan de professionaliteit van de collega's, want die is dik in orde.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #108 Gepost op: 21 juli 2015, 18:30:25
Citaat van: Thor link=msg=1362908 date=1437373373
Het bewuste filmpje spreekt, lijkt mij, voor zich over de mentaliteit van die motoragent. Zoals Wouter aangeeft is er in de afgelopen jaren gelukkig het een en ander in positieve zin veranderd. Als je zoals jij er tegenwoordig midden tussenin zit is je dat waarschijnlijk niet ontgaan en zullen dit soort zaken waarschijnlijk niet of vrijwel niet meer voorkomen, zeker na de reactie en de in eerste instantie genomen maatregel door de korpsleiding en wat daarop moge volgen, gelukkig maar.

Ik herken mijzelf niet in jou beeld. Ook vind ik het knap dat je iemands mentaliteit kan afleiden uit 1 al dan niet slecht doordacht incident.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

quattromontanes

• Forum gebruiker
Reactie #109 Gepost op: 21 juli 2015, 18:52:31
Citaat van: 7131 link=msg=1363121 date=1437481465

Koop voortaan een schoen met harde neus, scheelt wat tenen.

Mooi voorbeeld is het vrijwel altijd boeien van een aangehouden verdachte. En ja, eigen ervaring. Snap ik het? Ja,maar zwart wit gezien mág het niet.

Dat zegt niks over het aangehaalde slecht functioneren etc, daar doel ik namelijk niet op.
Mensen kunnen bot en scherp tegelijk zijn..