We zijn inmiddels heeeeeel wat jaren later sinds jij weg bent en er zijn inmiddels ook nieuwe artsen en ambulanceverpleegkundigen die wel over de juiste aantekeningen beschikken om als Medisch Manager te fungeren. Had verwacht dat jij dit wel wist aangezien je zegt dichtbij het vuur te zitten........ ;)Klopt, daarom vragen we bij ernstige gevallen direct de reguliere ambulance ter plaatse die er met 10 minuten is. Maar meestal is er trouwens een arts aanwezig.Volgens mij zou jij mij ook ooit eens wegwijs maken, helaas nooit wat relevants vernomen. Je maakt je er wel heel druk om
Zoals ik al eerder gezegd heb wordt er, uit eigen ervaring, sinds het rally incident in Amsterdam erg streng gecontroleerd door diverse organisaties waaronder het KNAF, KNMV, IGZ, etcetera. De rotte appels vallen vanzelf door de mand. De organisaties die nu nog bezig zijn, hebben dus blijkbaar de boel voldoende in orde om het te mogen blijven doen.
Vreemd...heb je namelijk wel een mail gestuurd....kreeg alleen geen reactie.....k zal m nog eens versturen..even kijken of ik m nog heb liggen. Maar goed...buiten dat om.
Je mag er prat op gaan dat MTN alles voor elkaar heeft..helaas is dat dus niet zo. En dan praat ik niet over jaren terug maar recent van maart 2015 waarbij MTN de rally in Emmeloord moest afzeggen omdat er geen SOSA-personeel op de ambulances zat (officiele verklaring Hoofd Veiligheid KNAF; Dhr. E. Noort)
Maar wie is jullie MMA dan geworden aangezien Dhr Blom op de website nog steeds als MMA staat?? (
http://www.medicalteam.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=3:contact&catid=15:contactinformatie&Itemid=9)
Verder voor jou persoonlijk...ook al heb je je PHTLS....als jij daar staat als gespec. verpleegkundige...zonder arts lijfelijk aanwezig....ben je niets meer en niets minder dan een EHBO'er volgens de wet. Want je bent
niet zelfstandig bevoegd. Je hebt alleen iets meer kennis mbt de ABCD en kinematica en traumatologie...maar meer ook niet. Je mag de middelen die je voorhanden hebt om iemand te stabiliseren (dus een LPA-8 ingerichte ambulance) niet gebruiken want jij mag
geen indicatie stellen...ook niet via verlengde-arm techniek. Ook al ben je LPA-8 geschoold en getraind.
Ik ken je langer dan vandaag en ik probeer je alleen maar te behoeden dat je ineens voor het tuchtcollege staat omdat je dingen hebt gedaan die je niet mag waarvan je dacht ze wel te mogen omdat je (niet gekwalificeerde) MMA en een bedrijfsjurist het zeggen....
Want
als er wat misgaat word je wel aangesproken op je beroepstitel!!!!
Het is zelfs zo dat de PHTLS niet verplicht (meer) is voor de ambulancezorg.